Obbligazioni CMS e steepener Acquisto HBOS CMS 35 XS0211568331

Lloyds shares plunge on HBOS' pretax loss
By Steve Goldstein, MarketWatch
Last update: 9:54 a.m. EST Feb. 13, 2009

LONDON (MarketWatch) -- Shares of British bank Lloyds Banking Group plunged as much as 40% after saying the troubled HBOS lender it purchased will record an adjusted loss of 8.5 billion pounds ($12.3 billion) before tax in 2008.
Rivals Barclays and the Royal Bank of Scotland also lost ground after the warning, with both the news and the timing taking the market by surprise.
"8 a.m. would have been a much better time to release it," said Darren Sinden, a trader at Lite Financial in London.
"It brings back people's worst fears, as they were just starting to feel more comfortable with the sector," he added.

Lloyds , in a Friday afternoon update, said HBOS will take an "underlying" 8.5 billion pound loss before tax.
Including other items like the loss on sale of businesses, HBOS will lose about 10 billion pounds before tax.
The other half of the bank is performing better: Lloyds TSB made a profit of about 1.3 billion pounds for 2008, excluding tax and other items, it said. But markets weren't focused on that.
Lloyds said that HBOS was taking a 4 billion pound hit from "market dislocation" and 7 billion pounds from impairments, or write-offs from bad loans.

HBOS had said as recently as Dec. 12 that the dislocation hit would be 2.2 billion pounds and the impairment hit 3.3 billion pounds.
"The market dislocation has been driven by deterioration in asset quality and falling market valuations," the update said Friday.
"The impairments are principally as a result of applying a more conservative provisioning methodology consistent with that used by Lloyds TSB, and reflecting the acceleration in the deterioration in the economy, some 1.6 billion pounds higher than our expectations when we issued our shareholder circular at the beginning of November last year."
CEO Eric Daniels had told a parliamentary probe Thursday that Lloyds would not have needed some 17 billion pounds of government cash had it not bought HBOS.
Lloyds is 43% held by the U.K. government, which put aside competition rules so that the bank that was called Lloyds TSB could buy HBOS, which operates banks under the Halifax and Bank of Scotland brands.
"Whilst we recognize that the short term outlook is more challenging, Lloyds Banking Group has the largest U.K. financial services franchise, with excellent long-term earnings potential. The group will provide an update to the market on Feb. 27, and is already making good progress in integrating the two businesses," Daniels said on Friday. End of Story
Steve Goldstein is MarketWatch's London bureau chief.

ciao

Opportunità di acquisto o rischio in aumento?

Le quotazioni di questo bond restano più o meno inchiodate, anche in questo periodo dove i titoli finanziari, tutto sommato, sono quasi tutti schizzati verso l'alto.
Si tratta quindi di capire se è una nicchia che offre possibilità di speculazione o se, dietro alla nazionalizzazione di Lloyd's (che incorpora HBOS), c'è lo spettro di uno swap azionario, simile (se non ho capito male) a quello avvenuto per la perpetual Lloyd's emessa poco più di un anno fa (XS0364497643).

Chiederei cortesemente a chi può scaricare il prospetto da Bloomberg se me lo può far avere per poterlo analizzarlo con calma. Per il momento ho solo questa "schermata":

Allegati

• sg2009021735285.gif
    sg2009021735285.gif
    42,1 KB · Visite: 975
Opportunità di acquisto o rischio in aumento?

Le quotazioni di questo bond restano più o meno inchiodate, anche in questo periodo dove i titoli finanziari, tutto sommato, sono quasi tutti schizzati verso l'alto.
Si tratta quindi di capire se è una nicchia che offre possibilità di speculazione o se, dietro alla nazionalizzazione di Lloyd's (che incorpora HBOS), c'è lo spettro di uno swap azionario, simile (se non ho capito male) a quello avvenuto per la perpetual Lloyd's emessa poco più di un anno fa (XS0364497643).

Chiederei cortesemente a chi può scaricare il prospetto da Bloomberg se me lo può far avere per poterlo analizzarlo con calma. Per il momento ho solo questa "schermata":

Una volta Maino aveva questo titolo in una tabella aggiunta ai CMS con i bond OTC euromercato. Mi ricordo anche che a suo tempo fu esaminata con una certa cura sul FOL (ma si parla di 2, forse 3 anni fa).

Una volta Maino aveva questo titolo in una tabella aggiunta ai CMS con i bond OTC euromercato. Mi ricordo anche che a suo tempo fu esaminata con una certa cura sul FOL (ma si parla di 2, forse 3 anni fa).

Era stata segnalata dall'ottimo peterose. Maino l'aveva aggiunta nel suo mitico foglio Excel, ma non si sapeva più di quanto c'è nella schermata qui sopra.
Ora ho recuperato anche il prospetto, da cui aggiungo l'info che non è subordinata.
Se non c'è in vista una ristrutturazione del debito sarebbe da comprarne una vagonata... 4xCMS10-2, floor 2,5% e quota poco più di 40...

Grazie comunque mark :)

Era stata segnalata dall'ottimo peterose. Maino l'aveva aggiunta nel suo mitico foglio Excel, ma non si sapeva più di quanto c'è nella schermata qui sopra.
Ora ho recuperato anche il prospetto, da cui aggiungo l'info che non è subordinata.
Se non c'è in vista una ristrutturazione del debito sarebbe da comprarne una vagonata... 4xCMS10-2, floor 2,5% e quota poco più di 40...

Ciao Reef, rammentavo di Peterose ... condivido la tua osservazione sul fatto che, riprendendosi la banca, questa è destinata a risalire in quanto la BEI 2035 nel foglio di Maino (dal meccanismo di calcolo della cedola piuttosto simile) quota molto, ma molto più alta ... va bene che la Bei é la Bei, però almeno parte della differenza in termini di rendimenti dovrebbe essere colmata ....

Allo stesso tempo mi viene da dire che è anche decisamente lunga, e quando partisse (se partirà, come temo) l'inflazione, ho seri timori per gli steepener lunghi ... però in un'ottica di trading, potrebbe funzionare...

He he , ...

ti propongo questo Klee come avatar ... così mi sdebito per la mucca

ciao

:)

.
equilibrista-paul-klee.jpg

Users who are viewing this thread

Back
Alto