Scoperte in rete: mercatino per sedentari (1 Viewer)

Ziig

Forumer attivo
E' una fotolito...diciamo che non su tutti gli autori posso fare lo schizzinoso sulla tecnica, bansky le acqueforti non le fa, e firmata + numerata mi costa una macchina ;)
 

baleng

Per i tuoi meriti dovrai sempre chiedere scusa
Comprati una sua pernacchia, che almeno l'ha fatta proprio lui di sua man ... ehm ... insomma ...:jack:
 

Ziig

Forumer attivo
Si inserisce nel "non cerco quello però..." a 30 euro vs 300 (o stime 400-700 sterline) va bene cmq.
Non mi dire che quando compri Treccani non ti si abbassa l'autostima! :D
 

RedArrow

Forumer storico
Il dizionario mica si legge: si consulta (e le voci sono sempre sopportabilmente brevi).
Se mastichi l'inglese, ci sarebbe lo Hindt, ma ora non riesco a darti i dati precisi. E' una storia dell'incisione dagli inizi sino al 900 compreso.

Trovato

yhst-137970348157658_2439_1799576312


Arthur Mayger Hind (1880–1957) was a leading historian of engraving, one of the most highly respected art historians of modern times. Keeper of Prints and Drawings at the British Museum and Professor of Fine Art at Oxford, he was the author of the most complete history of etching and engraving that has yet been written. This book, formerly out of print for many years, contains references to every etcher or engraver worthy of mention from the early fifteenth century to 1914, and it gives a fair account of influences, artistic repercussions, and accomplishments of each individual.
Beginning with a chapter on processes and methods of the twin arts, in which he covers line-engraving, etching, biting and stopping-out, tone processes, the tools used in the various methods, and so on, the author proceeds with a text that is fabled among artists, art historians, teachers, and students for its richness of detail and the brilliance of its author’s obvious genius for research and criticism. He begins with the anonymous engravers of the fifteenth century, moves through Holland, Italy, and Germany to the great masters of engraving and the beginnings of etching in the sixteenth century, through the portrait engravers, master etchers, the practitioners of mezzotint, aquatint, crayon manner and stipple, and color print makers, to modern etching in the period prior to World War I. All along the way there are illustrations: over 100 magnificent works by Dürer, Finiguerra, Cranach, Lucas Van Leyden, Parmigiano, Van Dyck, Rembrandt, van Ruysdael, Blake, Tiepolo, Piranesi, Turner, Boucher, Goya, Millet, Whistler, and scores of others. All but seven of these plates have been reproduced from new photographs and are even sharper and clearer than those in the original editions of Hind's great text.
As an aid to students of art history, there is a massive Index of more than 2,500 artists mentioned in the text, with their dates and brief individual biographical data. Furthermore, there is a classified chronological list, arranged by country, of important artists, movements, and styles, and the engravers and etchers who were influenced by them. Finally, there is a bibliography that is valuable for further reference work.



Reprint of the third 1923 edition.
- See more at: A History of Engraving and Etching

A History of Engraving and Etching è l'editore

Circa 20 €, forse meno.
No attenzione e' un grande classico ma è stato tradotto in italiano: Hind, La storia dell'incisione, editore Allemandi (quello delle copertine azzurre).
 

mambor1

Forumer attivo
E' una fotolito...diciamo che non su tutti gli autori posso fare lo schizzinoso sulla tecnica, bansky le acqueforti non le fa, e firmata + numerata mi costa una macchina ;)
ma tu sai chi e' quel venditore?
io si
non ti immaginerai neanche lontanamente chi e'
impensabile
prova
vediamo se ci vai vicino
 

mambor1

Forumer attivo
Silvano Annibali - biografia:
Nato a Roma nel 1970, si diploma presso l'Istituto d'Arte di Ciampino nel 1989. Dal 1994 frequenta lo studio dell'artista romano Renato Mambor e collabora come assistente del maestro fino al 2014. Nel 1995 si diploma in Pittura presso l'Accademia di Belle Arti di Roma, allievo del maestro Aldo Turchiaro. Dal 1995 al 2005 espone in numerose mostre personali e collettive a Roma, Milano, Vierbo, Ascoli Piceno. Dopo tale periodo la sua attività artistica personale conosce un lungo periodo di sospensione.
Dal 2014 riprende la realizzazione di nuove opere pittoriche.
 

Users who are viewing this thread

Alto