Obbligazioni societarie HIGH YIELD e oltre, verso frontiere inesplorate - Vol. 2 (4 lettori)

waltermasoni

Caribbean Trader
Salini Impregilo: Fitch taglia rating a 'BB' 10/07/2019 18:15 - MF-DJ
MILANO (MF-DJ)--Fitch Ratings ha abbassato il rating di Salini Impregilo da BB+ a BB, con outlook negativo. Il downgrade, spiega una nota, riflette l''indebolimento del profilo finanziario dovuto all''effetto congiunto dell''aumento del leverage, di un''attenuata redditivita'' e della previsione di Fitch di un incremento del working capital. L''agenzia di rating ritiene che il credit risk di Salini Impregilo e'' sostenuto dal solido profilo di business del gruppo, caratterizzato da elevate quote di mercato e da un ingente portafoglio ordini, che Fitch considera in linea con un rating investment-grade. L''outlook negativo riflette le incertezze legate al rischio di esecuzione legato al salvataggio di Astaldi; Fitch prevede dall''acquisizione un moderato impatto sull''indebitamento di Salini, grazie al contributo dei partner finanziari. Ma gli analisti evidenziano che "non e'' ancora stato raggiunto un accordo" per l''operazione chiamata Progetto Italia che oltre ad Astaldi coinvolge tutto il settore delle Grandi Opere. red/fch fine)
 

waltermasoni

Caribbean Trader
Rating Action:
Moody's changes outlook on Telecom Italia to negative; affirms Ba1 ratings

10 Jul 2019
Madrid, July 10, 2019 -- Moody's Investors Service ("Moody's") has today changed to negative from stable the outlook of Telecom Italia S.p.A. ("Telecom Italia" or "the company"), the leading Italian integrated telecommunications provider. Concurrently, Moody's has affirmed the company's Ba1 corporate family rating (CFR), Ba1-PD probability of default rating (PDR), and the ratings of all debts issued (or guaranteed) by the company, and all supported debts within its family of issuers, including the Ba1 senior unsecured ratings and (P)Ba1 MTN program ratings.



"The change in outlook to negative reflects our expectation that Telecom Italia will continue to operate in a very competitive environment and with sustained high leverage, in spite of management's strong commitment to reduce debt. As a result, we expect the company's leverage to remain outside the tolerance levels for its rating category for the next 24 months" says Carlos Winzer, Moody's Senior Vice President and lead analyst for Telecom Italia. Moody's estimates that the company's Moodys-adjusted Net Debt/EBITDA will remain close to 4.0x in 2019 and above 3.5x in 2020.



"This high leverage is partially mitigated by the commitment from the recently appointed CEO to prioritize deleveraging and our expectation of gradual improvements in the company's operating performance as revenue trends could start improving in 2020. In particular the current discussions taking place to potentially merge Telecom Italia's fixed network with Open Fiber, the announced network sharing agreement with Vodafone Group Plc (Baa2, Negative) and other possible measures to improve Telecom Italia´s credit strength, are certainly positive and reflect management's determination and execution capabilities" adds Mr. Winzer.



A full list of affected ratings is provided towards the end of this press release.
 

monica2004

Nuovo forumer
Ti ringrazio della risposta.Io non ho le tue stesse ma le Hexion Nova Scotia Finance15.11.2020 che avrebbero dovute essere comunque garantite solidamente dalla Hexion inc. e da un consorzio di Banche emittenti.Questo mi aveva sostenuto nell'acquisto.
E' andata come abbiamo visto.
Ti chiedo per cortesia se tu hai letto il loro progetto di ristrutturazione dal momento che hanno comunicato di essere usciti dal Chaper 11.
Grazie
 

veltroni

Forumer storico
Ti ringrazio della risposta.Io non ho le tue stesse ma le Hexion Nova Scotia Finance15.11.2020 che avrebbero dovute essere comunque garantite solidamente dalla Hexion inc. e da un consorzio di Banche emittenti.Questo mi aveva sostenuto nell'acquisto.
E' andata come abbiamo visto.
Ti chiedo per cortesia se tu hai letto il loro progetto di ristrutturazione dal momento che hanno comunicato di essere usciti dal Chaper 11.
Grazie
No mi dispiace
 

Users who are viewing this thread

Alto