Stai usando un browser molto obsoleto. Puoi incorrere in problemi di visualizzazione di questo e altri siti oltre che in problemi di sicurezza. . Dovresti aggiornarlo oppure usarne uno alternativo, moderno e sicuro.
One of Chopin's most priceless performance remarks is at the beginning of this Nocturne -- "sotto voce". Just like that : not a girlish "piano" , not an ambivalent "mezzo forte" , not even meaty forte ( the last thing you want here is an "opera" voice for this melody ).It effectively bars all over-the-top cheap and showy "expressive emotions" -- no eye rolling allowed , no hair flailing, no hands flying , no sobs , no visible tears.... A musical equivalent of the famed British " keeping a stiff upper lip "- this "sotto voce" gives us the right sense of what this piece is about .Just as Chopin's 2nd sonata this nocturne deals directly and openly with such tragic subjects as death, loss and grief ... except , here you are allowed to leave personal comments. 2nd sonata is a depiction of all those things , this Nocturne is a commentary- or an epitaph.....the fifth movement that would come after the Finale ...If you ever visit La Madeleine in Paris ( Chopin's parish church where his funeral was held on October 30th ) think about this Nocturne , OK?
c'è una generazione incredibilmente numerosa di russe più topone che brave in effetti ma non è il suo caso,
faccio un esempio : Lola Astanova :
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=3n4sP8r0ZUk&list=UUan62YLpqNQ_rtmYUb0tqiQ&index=10&feature=plcp]Lola Astanova - Chopin's etude Op. 25, No. 12. & A Special Message - YouTube[/ame]
Gli studi sono eseguiti abbastanza comunemente non sempre con esito positivo... , sono pezzi di virtusisimo spinto (da qui il nome studi), effettivamente difficilissimi.