Obbligazioni societarie La saga della famiglia Espírito Santo: cosa succederà alle obbligazioni BES ed ESFG?

At the heart of the matter are over 400 million euros ($507 million) in bonds maturing mostly after 2020 that BES sold to its retail clients incorporated into various financial products with short-term repurchase agreements.

The proposal entails the retail clients with products with underlying senior debt first authorising Novo Banco to sell their debt at market prices.

The difference from their initial investment would then be converted into deposits which offer either a 2.7 percent annual interest rate over a three-year period, or 4.25 percent over 10 years.

UPDATE 1-Novo Banco to convert BES clients' debt products into deposits | Reuters

leggendo questo pare si sia fatta parecchia confusione.

cmq ancora una volta i portoghesi si dimostrano dei peracottari. Bastava essere piu chiari... il sell off ce per la non chiarezza di cosa ricomprano.

Se ricomprano titoli particolari e non i bond che noi conosciamo dalla clientela. La cosa dovrebbe rientrare

Ultima modifica:
Bluto,

sarebbe bene mantenere un minimo di equilibrio in materie delicate come questa, pena la creazione di polveroni infiniti...

Non credo sia possibile citare un solo nome favorevole al taglio dei senior, per i quali la stessa Commissione Europea ha fissato delle guidelines che le risparmiano.

Tu hai qualche nome da citare? Se non ne hai, credo dovresti astenerti da affermazioni come questa.

Di JD si è liberi di dire tutto il peggio possibile, ma non mi risulta abbia mai chiesto il taglio dei senior. Anzi: quando ha avuto la possibilità di tagliarli, non lo ha fatto...

Da ultimo ricordo che il comunicato della Commissione Europea con la quale veniva approvata l'operazione su Bes diceva testualmente:

" EU state aid rules do not require any contribution from depositors or other senior debt holders".

Se poi vogliamo lasciare andare i nervi e dire di tutto e di più, allora possiamo anche rinunciare a rendere costruttiva questa discussione...

High quality global journalism requires investment. Please share this article with others using the link below, do not cut & paste the article. See our Ts&Cs and Copyright Policy for more detail. Email [email protected] to buy additional rights. http://www.ft.com/cms/s/0/f75a1b28-9550-11e2-a4fa-00144feabdc0.html#ixzz3EiUVKP3A

His remarks signalled a sea change. Whereas earlier in the eurozone crisis it was largely government money that paid for rescues in countries such as Ireland and Spain, the approach in the latest trouble-spot – Cyprus – was a sign of things to come, Mr Dijsselbloem said. Now private investors, including senior bond holders and even uninsured depositors, would foot the bill in what would be the new norm in eurozone crisis management. “Now that the crisis seems to fade out,” he argued, “I think we have to dare a little more in dealing with this.”

http://www.ft.com/cms/s/0/f75a1b28-9550-11e2-a4fa-00144feabdc0.html#axzz3EiUGOhNP

Bluto,

sarebbe bene mantenere un minimo di equilibrio in materie delicate come questa, pena la creazione di polveroni infiniti...

Non credo sia possibile citare un solo nome favorevole al taglio dei senior, per i quali la stessa Commissione Europea ha fissato delle guidelines che le risparmiano.

Tu hai qualche nome da citare? Se non ne hai, credo dovresti astenerti da affermazioni come questa.

Di JD si è liberi di dire tutto il peggio possibile, ma non mi risulta abbia mai chiesto il taglio dei senior. Anzi: quando ha avuto la possibilità di tagliarli, non lo ha fatto...

Da ultimo ricordo che il comunicato della Commissione Europea con la quale veniva approvata l'operazione su Bes diceva testualmente:

" EU state aid rules do not require any contribution from depositors or other senior debt holders".

Se poi vogliamo lasciare andare i nervi e dire di tutto e di più, allora possiamo anche rinunciare a rendere costruttiva questa discussione...

All'epoca ricordo perfettamente che jd ci aveva fatto un pensierino poi si ravvide :
The Dutch Finance Minister, Jeroen Dijsselbloem, considered including senior bondholders in the SNS expropriation, but backed off, fearing an unfavourable market reaction.

"Theoretically, even more creditors of SNS Reaal and SNS Bank might have been expropriated, that is, creditors on an equal footing with depositors: the ordinary creditors," he said in a letter to parliament explaining the move.

"This includes uncovered bank bonds, also known as 'senior bonds'. This option was dropped, however, because of expected adverse effects on financial stability."

.. il sell off ce per la non chiarezza di cosa ricomprano.

Tranquillo che a loro il sell-off non dispiace . Ottima occasione di realizzare plusvalenze con il riacquisto...quando e se decideranno di cominciarlo .:D
Magari scarsa chiarezza non del tutto involontaria ...
P.s. Russia , non ho capito bene ....c'era bid oggi in Otc ?:lol::lol:

Ultima modifica:

Non lo ha fatto, ma avrebbe voluto farlo.
E nonostante non lo abbia fatto, ha voluto ribadire che sarebbe stato giusto farlo:

More than that, he stressed that while in principle he agreed that senior bondholder should face losses as well, there were major risks. “Financing for other Dutch banks would become much more expensive.”

tratto da http://www.ft.com/intl/cms/s/0/b7052540-7106-11e2-9d5c-00144feab49a.html#axzz3EhmwJJkO

Non lo ha fatto, ma avrebbe voluto farlo.
E nonostante non lo abbia fatto, ha voluto ribadire che sarebbe stato giusto farlo:

More than that, he stressed that while in principle he agreed that senior bondholder should face losses as well, there were major risks. “Financing for other Dutch banks would become much more expensive.”

tratto da http://www.ft.com/intl/cms/s/0/b7052540-7106-11e2-9d5c-00144feab49a.html#axzz3EhmwJJkO

Dobbiamo attenerci alle posizioni ufficiali, altrimenti ... avrei potuto sposare Amal Alamuddin, ma non l'ho fatto :lol:.

All'epoca ricordo perfettamente che jd ci aveva fatto un pensierino poi si ravvide :
The Dutch Finance Minister, Jeroen Dijsselbloem, considered including senior bondholders in the SNS expropriation, but backed off, fearing an unfavourable market reaction.

"Theoretically, even more creditors of SNS Reaal and SNS Bank might have been expropriated, that is, creditors on an equal footing with depositors: the ordinary creditors," he said in a letter to parliament explaining the move.

"This includes uncovered bank bonds, also known as 'senior bonds'. This option was dropped, however, because of expected adverse effects on financial stability."

Pure il Pm Austriaco voleva farlo con i senior Hypo

Users who are viewing this thread

Back
Alto