Obbligazioni societarie Monitor bond case automobilistiche e accessorio auto (1 Viewer)

yellow

Forumer attivo
Comunque lo yen a questi livelli sta dando il colpo finale
all'industria nipponica,
e a questo punto un indebolimento della valuta dovrebbe
non tardare :

23.02.09 08:17 - Nissan: S&P taglia rating su debito a BBB

TOKYO (MF-DJ)--Standard & Poor's ha tagliato il rating sul debito di lungo periodo di Nissan da BBB+ a BBB, con outlook stabile.

Secondo l'agenzia di rating, il profilo finanziario della casa automobilistica giapponese e' peggiorato a causa della crisi economica, anche se Nissan dovrebbe riuscire a mantenere un sufficiente livello di cash flow.

S&P fa inoltre notare come l'apprezzamento dello yen e la crisi del settore auto stiano pesando sulla redditivita' di Nissan.
 

Imark

Forumer storico
In Honda cercano un compratore per il team di Formula 1, ma nessuno si fa avanti... :lol:

Honda says sees no serious buyer for F1 team yet
Mon Feb 23, 2009 1:12pm GMT

TOKYO (Reuters) - Honda said on Monday it currently sees no serious buyer for its Formula One team, a sign that Japan's second-largest automaker may have trouble selling off the team.

"There are various offers for the team but we have not seen any serious buyer yet," Honda chief executive Takeo Fukui told a news conference.
"We find the sale process difficult."

Honda put the team up for sale in December after announcing it was withdrawing from Formula One as a constructor and engine supplier as the global economic crisis sends car sales sliding.

The Japanese automaker has struggled to raise sponsorship for its under-performing team, spending an estimated $300 million of its own money but finishing ninth overall last season.

Honda Formula One team bosses turned down an offer from Bernie Ecclestone to help with a planned management buy-out, the sport's commercial supremo was quoted as saying on Sunday.

British entrepreneur Richard Branson also told BBC radio on Saturday that he loved Formula One and could step in to rescue the Honda team if certain conditions were met.

Honda said on Monday that CEO Takeo Fukui, a fan of motor racing, was stepping down.
(Reporting by Junko Fujita, Writing by Yoko Kubota and David Dolan)
 

yellow

Forumer attivo
23.02.09 17:29 - Fiat: Moody's taglia rating da Baa3 a Ba1, outlook negativo
FRANCOFORTE (MF-DJ)--Moody's ha tagliato il rating di lungo periodo su Fiat da Ba1 a Baa3 e quello di breve periodo da Prime-3 a Not Prime.

L'outlook e' negativo.

L'agenzia ha assegnato inoltre un Ba1 Corporate Family Rating.


"Il downgrade riflette il free cash flow ampiamente negativo nel 2008, che ha portato a un considerevole deterioramento della flessibilita' finanziaria di Fiat", spiega in una nota Falk Frey, Senior Vice President di Moody's e lead analyst per il settore auto europeo.
Moody's prevede che la domanda di auto e veicoli commerciali leggeri Fiatscendera' del 20% circa nel primo trimestre 2009. Ad ogni modo, spiega Moody's,il rating Ba1 assegnato a Fiat continua a riconoscere il notevole miglioramentosegnato dal gruppo dal punto di vista finanziario negli ultimi anni, il solidoprofilo di business, la buona offerta di prodotto e il forte posizionamento dimercato in varie aree geografiche.
 

Imark

Forumer storico

Me ne ero dimenticato... :D

Allora: qui il pagamento della cedola è differibile in via opzionale solo ove non vi sia distribuzione di dividendo, ed in tal caso la cedola differita non solo deve essere cmq pagata, ma nel mentre matura a propria volta interessi in misura pari al tasso fisso o al tasso variabile che verrebbe pagato in un certo anno sulla cedola (e quindi il 6,375% fino a dicembre 2013 e l'euribor a 12 mesi +2,95% dal 2014 in avanti).

Le cedole differite tornano ad essere pagabili, fra l'altro: 1) quando l'assemblea degli azionisti delibera il pagamento di un dividendo o il management di un dividendo interinale; 2) in tutte le ipotesi ripagamento del bond (anticipato per effetto di call o a scadenza); 3) c'è stato ripagamento anticipato di uno strumento obbligazionario parigrado o sono stati fatti pagamenti su altri strumenti parigrado; 4) c'è stato un buyback azionario (salvo che in 2 casi particolari).

C'è una call al 2013 e finché il subordinato resta emesso, l'emittente si impegna a non collocare sul mercato altri subordinati di livello superiore a questo bond.
 

Imark

Forumer storico
Mezzi pesanti, bollettino di guerra... :cool:

Volvo: consegne a gennaio -51% (Europa dell'Est -78%, Nord America -67%) e dichiara che non è possibile indicare un momento in cui le cose ragionevolmente miglioreranno. I concorrenti: MAN stima un calo delle vendite del 50% nel H1/2009, Daimler prevede una contrazione del mercato europeo del 30% nel 2009.

Dal WSJ Online

Volvo Truck Deliveries Dived in January
FEBRUARY 25, 2009
By IAN EDMONDSON

Swedish truck maker Volvo AB said its truck deliveries fell by more than half in January and added it was hard to gauge when conditions would improve.

"Given customers' continuing hesitancy to purchase new equipment in the face of widespread economic uncertainty, low freight volumes and tight credit, it remains difficult to predict exactly when conditions will improve," Volvo said

Volvo, one of the world's largest truck makers, said it delivered 10,232 vehicles in January, down 51% from 20,856 in 2008. Deliveries to Eastern Europe and North America were hardest hit, down 78% and 67%, respectively.

Volvo, which makes trucks under the Mack, Renault, Nissan Diesel and Eicher brands as well as its own name, said all regions and brands were affected. "Customers are adapting to the financial crisis and are postponing replacements of older trucks," Volvo said.

Evli Bank said the delivery numbers were bad, but not unexpected. "There'll be cost absorption problems and there's a real likelihood of Volvo sinking further into the red" in the next quarter, analyst Magnus Axen said.
German truck maker MAN AG last week warned that it expects revenue and order intake to shrink this year. MAN Chief Executive Hakan Samuelsson said the company plans to cut costs at its commercial-vehicles operations by €500 million ($635 million) in 2009 as sales could shrink by about 50% in the first half of the year.

Daimler AG's truck unit reported an 83% slump in earnings before interest and tax for the fourth quarter and said it anticipates a significant decrease in unit sales in 2009. Andreas Renschler, head of Daimler's truck operations, said last week that the European truck market could shrink by around 30% in 2009 from the previous year
 

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