Titoli di Stato area Euro GRECIA Operativo titoli di stato - Cap. 1

Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.
Non facciamo confusione, il problema è la sostenibilità del debito non la percentuale dello stesso sul GDP altrimenti un paese come il Giappone sarebbe fallito da anni. Il rapporto potrebbe anche peggiorare se la spesa per gli interessi diminuisse. Questo è un problema di tutta la zona euro o almeno dei periferici.

Avevo già anticipato diversi mesi fa come una delle soluzioni per i bilanci greci fosse quella di estendere le scadenze trasformando i bond emessi in zero coupon. In questo scenario il debito verrebbe consumato dall'inflazione in misura maggiore di un taglio immediato persino del 50% del debito complessivo. Per le banche inoltre costituirebbe il male minore, per gli investitori privati dipenderebbe dal valore di acquisto e scadenza.

Una seconda alternativa potrebbe essere quella di una seconda tranche di prestiti da parte dell'EU nel 2013 o di un nuovo slittamento nella restituzione dell'attuale con una riduzione ulteriore dei tassi applicati.

Il Giappone non è la Grecia: il suo deficit/PIL al 200% è sostenuto dall'export, dai bassi tassi corrisposti agli stessi giapponesi che ne sottoscrivono in stragrande maggioranza il debito, dal pieno governo della moneta.

Il tuo scenario è realistico, ma un buy-back e il piano di privatizzazioni non risolve la questione in modo indolore?
 
io ho le 18 , la 19 6,5% , la 25infla e qualche 13 4% e 14 5,5% quindi aspetto con calma l'estate :up:

L'ho visto già ieri, io uso Banca di Piacenza

Ehi, credete che la Grecia non paghi le cedole? ... :D :lol:.
2026 accreditata ora con iw


io le ho quasi tutte :rolleyes: non essendo un trader...nello specifico oggi attendo 24 e 26 per quasi 3k di cedola...

Tranquillo Tommy, come premesso almeno su questo non ho dubbi.
Ma finora su fineco niente.
La questione mi interessa anche per capire come lavorano le diverse banche, visto che baro le vedeva da ieri,m fabrizio da adesso e su fineco ancora niente...
 
Non facciamo confusione, il problema è la sostenibilità del debito non la percentuale dello stesso sul GDP altrimenti un paese come il Giappone sarebbe fallito da anni. Il rapporto potrebbe anche peggiorare se la spesa per gli interessi diminuisse. Questo è un problema di tutta la zona euro o almeno dei periferici.

Avevo già anticipato diversi mesi fa come una delle soluzioni per i bilanci greci fosse quella di estendere le scadenze trasformando i bond emessi in zero coupon. In questo scenario il debito verrebbe consumato dall'inflazione in misura maggiore di un taglio immediato persino del 50% del debito complessivo. Per le banche inoltre costituirebbe il male minore, per gli investitori privati dipenderebbe dal valore di acquisto e scadenza.

Una seconda alternativa potrebbe essere quella di una seconda tranche di prestiti da parte dell'EU nel 2013 o di un nuovo slittamento nella restituzione dell'attuale con una riduzione ulteriore dei tassi applicati.

Aggiungo, mi era scappato di mente.
Il tuo primo scenario è percorribile, però nel frattempo come farà la Grecia a rifinanziarsi e trovare acquirenti sul mercato?
Non sarà semplice trovare sottoscrittori dopo un intervento sui propri TdS.
Sarà sufficiente l'avanzo primario per pagare il debito in scadenza (perchè poi il debito da rimborsare a 100 è ancora tutto lì nel 2012,2013,2014 ...)?
 
Ultima modifica:
Greek Government Finalizes Mid-Term Package



Greek government calls up for the increase of revenue and restrain of expenditure, knowing that it would be forced to reopen the case of cutting wages, pensions and benefits, if its initial plan fails.

The medium-term package of budget measures, which will be finalized by the end of March, is valued at €22bn but it could rise significantly if the differences in budget execution do not reverse.

Sources note that the government has two options in order to reduce the state deficit to € 1bn in the period 2011-2015:

-to restrain spending and increase revenue from tax evasion, even with a year of delay.

-to proceed with further firing and cutting of wages and benefits.

The first draft plan should be approved by the cabinet and be sent in Brussels for approval by the end of the month. The government has committed to place the draft under public consultation before submitting it for voting in the House at the beginning of May.

Government officials note that there will be an attempt to convince IMF/ECB/EU that the draft measures will have the structure of the Memorandum of Understanding, but this won’t be easy because of troika’s disbelief of Greece’s ability to recover from the decreased revenues revealed in budget execution. IMF/ECB/EU representatives are expected to arrive in Athens in March to review Greek government‘s progress.

According to this scenario, the government sets numeric targets for the entire period, but focus more for 2011-2012. An amount of € 2.5-5bn is expected to be drawn through social benefits, while the imposition of income criteria will increase state revenue by € 150mn in 2011 and by € 500mn in 2012. However, this may require further cutting if the cost of insurance funds is not restrained by € 8bn.

Regarding healthcare costs, a decrease of € 2bn is expected in 2011 and € 2.5bn over the following years, while medical expenditure will be cut by €0.5-1bn and payments to medical centers by €500mn. If these targets are not met, troika will exert pressure for greater involvement of the insured in the public care system.

Greek government targets to save up to € 5bn from public wage cuts. With the €1.7bn coming from the “1 recruit to 5 retirement” regulation, the remaining amount will come from changes in payroll.


(capital.gr)
 
Athens Market Moves Upwards



Aligned with the upward trends of European stock markets, the General Index of Athens Stock Exchange rises on Monday, with gains of up to 2.4%, helped by the sharp increase of OTE and the banking sector.

The developments in Libya remain in focus, while the announcements of financial results by the majority of the Greek listed companies during the week will be on the spotlight.

European Summit at the end of the week will also draw investors’ attention, while the fine print of enhancing of European Financial Stability Facility is discussed today in Ecofin meeting.

“Events in Libya are expected to retain volatility to high levels, as investors are concerned about the repercussions of military action on the price of crude oil”, says Pegasus Securities in its morning report.

Pegasus continues to remain positive as to the market΄s midterm trend, “considering every significant correction as an opportunity to increase our position, especially as we move towards the EU Summit of March the 25th.”

It expects a nervous session today and notes that that besides banking equities that may participate in mergers, we focus on companies that stand on the epicenter of privatizations (OPAP, Hellenic Postbank, PPC) and/or have resilient fundamentals (Mytilineos, Jumbo, Fourlis, Frigoglass).”

Across the board, the General Index is at 1621.13, up 1.72%, moving in a positive territory from the start of the trading session. Turnover stands already at €172mn, while a total amount of 84 shares rise, 36 decline and 52 remain unchanged.

Banks are at 1400.35, up 1.07%. Geniki Bank and National Bank rise by 2.44% and 1.61% respectively, while Piraeus and ATEbank post gains of 1.27%. Eurobank, Hellenic Postbank and Marfin Popular Bank record profits of more than 1%.


(capital.gr)
 
Major Decision For Athens In Brussels



European Finance Ministers will make their last efforts on Monday in Brussels to overcome dissidences about the technicalities of the increase of European Financial Stability Facility to €440mn, along with the conditions that the Fund may buy government bonds.

Commissioners had been working for two days on the same issue, but it remained unknown if they managed to remove the obstructions.

Diplomatic sources in Brussels told Capital.gr that the decision on the purchase of government bonds by EFSF might be postponed for the European Summit in June, if European leaders do not reach to an agreement next Thursday.

It is a critical point for Greece, as Finance Minister said that the country may tap the EFSF if the market is not open before 2012.

Ministry sources told Capital.gr that the decrease of interest rate by 1% and the lengthening of repayment period by 7.5 years reduced debt service repayment to €40-42bn from €76-82bn in the critical period 2013-2015
.


(capital.gr)
 
Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.

Users who are viewing this thread

Back
Alto