Obbligazioni valute high yield TURCHIA bond in usd e lira turca

Erdogan’s electoral success over the last 16 years of AK Party (AKP) rule has been driven by solid economic growth that raised living standards for the major emerging economy’s population of 82 million.
But the currency crisis that wiped some 30 percent off the value of the lira last year has led to economic hardship for many voters and fueled disenchantment.
AKP officials said polls carried out for the party show its support at 36.8-38 percent, with its nationalist MHP allies on 10.5-11 percent. In parliamentary elections last year, Erdogan’s party won 42.6 percent of votes with the MHP on 11.1 percent.
Opinion polls put opposition candidate for mayor of the capital Ankara Mansur Yavas 3 percentage points ahead of his AKP rival, while in Istanbul the opposition’s Ekrem Imamoglu has narrowed the lead of the AKP’s Binali Yildirim to 1.5 points.
“Economic developments have had an impact in the two cities,” said one source close to the AKP. “Rising unemployment, inflation, company bankruptcies, the fear of a weakening currency and related news have had a negative (impact).” Reuters

pil usa e manifattura cinese meglio delle attese guidano i cali, mi sembra che adesso si cerchi sicurezza per cui sia valute che emittenti di paesi sotto osservazione possono soffrire, io stamattina ho fatto fuori tutta la roba argentina x dire, ovvio è solo un'opinione però preferisco adesso semmai emittenti corporate usa sottovalutati

pil usa e manifattura cinese meglio delle attese guidano i cali, mi sembra che adesso si cerchi sicurezza per cui sia valute che emittenti di paesi sotto osservazione possono soffrire, io stamattina ho fatto fuori tutta la roba argentina x dire, ovvio è solo un'opinione però preferisco adesso semmai emittenti corporate usa sottovalutati

In quel caso sarebbe lecito vedere un Dollaro che si rafforza. Pare invece indebolirsi contro EUR.

In quel caso sarebbe lecito vedere un Dollaro che si rafforza. Pare invece indebolirsi contro EUR.

il pil usa era meglio delle attese ma sempre in frenata, però il colpetto sui rendimenti usa in questi gg si è visto ergo si chiede di più soprattutto agli emettenti di paesi di seconda fascia
io comunque non credo al determinismo in genere figuriamoci in finanza dove tutto è rimesso agli umori del presente sui quali non credo valga la pena indagare

Turkish President Tayyip Erdogan said on Saturday Turkey's inflation rate would fall to 6 or 7 percent from the current 19-20 percent but did not clarify how he aims to reach the goal. Reuters

"Ciao core".

Users who are viewing this thread

Back
Alto