Bond LIBANO (1 Viewer)

Palmiro Tognazzi

Forumer attivo
le banche avrebbero commesso gravi violazioni nei confronti dei clienti, per questo motivo un giudice ha bloccato gli assets di molti banchieri. sabato si decide sul default.
 

Fabrib

Forumer storico
Lebanon public prosecutor freezes assets of 20 banks (Bloomberg)
Lebanon's state prosecutor suspended an order on Thursday to freeze the assets of 20 local banks, warning it would plunge the country and its financial sector into chaos, according to a copy of the decision seen by Reuters.
 

Gaudente

Forumer storico
pare che le banche non abbiano più la maggioranza dei bond, o forse solo di quelli più vicini a scadenza
Bloomberg - Are you a robot?
Local banks should buy back the bonds from their own funds and not use depositors’ money because they also bear responsibility for Lebanon’s crisis, according to the former minister, who’s a close aide to Parliament Speaker Nabih Berri.
Vabbeh qui siamo al delirio , questa gente non ha la minima idea della montagna di merda che sta per piombargli addosso , mi raccomando non comprate niente a piu' di 20 e anche cosi' ho i miei dubbi che farete un affare.
 

Ventodivino

מגן ולא יראה
Local banks should buy back the bonds from their own funds and not use depositors’ money because they also bear responsibility for Lebanon’s crisis, according to the former minister, who’s a close aide to Parliament Speaker Nabih Berri.
Vabbeh qui siamo al delirio , questa gente non ha la minima idea della montagna di merda che sta per piombargli addosso , mi raccomando non comprate niente a piu' di 20 e anche cosi' ho i miei dubbi che farete un affare.
Mai vista situazione più intricata. Aggiungiamoci la montagna di CD garantiti dalla BDL.
L'unica è taglio lineare su tutti. (compresi depositi sopra 500k).
Altrimenti tutte le banche saltano.(sono virtualmente già tutte saltate).


upload_2020-3-6_17-30-25.png
 

qquebec

Super Moderator
Ormai ci siamo... "Lebanon looks set to announce on Saturday it cannot make upcoming dollar bond payments and wants to restructure $31 billion of foreign currency debt, sources said, unless a last-minute deal with creditors is found to avoid a disorderly default". Lebanon on Verge of Debt Default, Barring Last-Minute Deal: Sources.

Il punto è capire se a 25 questi bond valgono qualcosa oppure no e se, in caso di default il 16 marzo (dopo grace period) scenderanno ancora

bond.png
 

Users who are viewing this thread

Alto