Obbligazioni societarie GM, Ford, Chrysler: il 3D dell'automotive USA

molto chiaro ora :up:
lasciare la nave? :titanic:

Riformulo.

Non facendo parte del comitato che negozia con GM, come effetto collaterale, Pimco non è tenuta al rispetto di clausole che impediscono la negoziazione dei titoli in quanto in possesso di informazioni riservate (l'andamento della trattiva), e quindi è libera sia di comperare che di vendere, se vuole. ;)
 
Riformulo.

Non facendo parte del comitato che negozia con GM, come effetto collaterale, Pimco non è tenuta al rispetto di clausole che impediscono la negoziazione dei titoli in quanto in possesso di informazioni riservate (l'andamento della trattiva), e quindi è libera sia di comperare che di vendere, se vuole. ;)

no scusa, sono io che mi sono spiegato male.
intendevo dire che sì, possono anche lasciare la nave, ma si ritroverebbero comunque attaccati ad un pezzo di legno dispersi in mezzo all'oceano
ovvero in una condizione non molto migliore

ma io non ci capisco molto :specchio:
 
a parte tutto, visto che non ho seguito molto la vicenda, soprattutto all'inizio, c'è qualcosa che Obama potrebbe fare/dire per migliorare la situazione oppure è solo GM che deve trarsi dal pantano? Quali sono le prossime date importanti?
 
no scusa, sono io che mi sono spiegato male.
intendevo dire che sì, possono anche lasciare la nave, ma si ritroverebbero comunque attaccati ad un pezzo di legno dispersi in mezzo all'oceano
ovvero in una condizione non molto migliore

ma io non ci capisco molto :specchio:

scusa, non ci siamo capiti. Sono un po' "criptico", come mi hanno fatto notare.

Qualsiasi obbligazionista (o azionista, se è per questo...) può decidere di vendere prima di vedere come va a finire. Incassa quello che il mercato gli offre, e "abbandona la nave" senza vedere se arriva in porto o affonda. Volevo dire in questo senso. Il cash che incassa mi sembra tutto meno che un pezzo di legno - poi si discuterà se ci ha guadagnato (la nave affonda...) o perso (si risana, arriva in porto e sono guadagni a tre cifre per chi è entrato basso...).

Le regole che impediscono a chi è in possesso di informazioni riservate di fare trading sono sacrosante e diffuse (ad esempio tra gli azionisti che fanno parte del comitato azionisti nei Chapter 11, etc.). Vorrei anche vedere che so come va la trattativa e lo sfutto a mio vantaggio... (poi dei comportamneti fraudolenti si può discutere per ore...).

Pimco ha mani libere. Rispetto a quando era nel comitato GMAC, non cambia nulla nella sua possibilità di aderire o non aderire al concambio, ma può acquistare (se pensa sia un affare...) o vendere (se pensa sia meglio incassare poco, maledetto, ma subito...)

Spero di essermi spiegato, ed è meglio se chiedi ai bravi... ;)
 
scusa, non ci siamo capiti. Sono un po' "criptico", come mi hanno fatto notare.

Qualsiasi obbligazionista (o azionista, se è per questo...) può decidere di vendere prima di vedere come va a finire. Incassa quello che il mercato gli offre, e "abbandona la nave" senza vedere se arriva in porto o affonda. Volevo dire in questo senso. Il cash che incassa mi sembra tutto meno che un pezzo di legno - poi si discuterà se ci ha guadagnato (la nave affonda...) o perso (si risana, arriva in porto e sono guadagni a tre cifre per chi è entrato basso...).

Le regole che impediscono a chi è in possesso di informazioni riservate di fare trading sono sacrosante e diffuse (ad esempio tra gli azionisti che fanno parte del comitato azionisti nei Chapter 11, etc.). Vorrei anche vedere che so come va la trattativa e lo sfutto a mio vantaggio... (poi dei comportamneti fraudolenti si può discutere per ore...).

Pimco ha mani libere. Rispetto a quando era nel comitato GMAC, non cambia nulla nella sua possibilità di aderire o non aderire al concambio, ma può acquistare (se pensa sia un affare...) o vendere (se pensa sia meglio incassare poco, maledetto, ma subito...)

Spero di essermi spiegato, ed è meglio se chiedi ai bravi... ;)

non fare il modesto, anche tu sei tra i bravi :up:

in poche parole quello che volevo dire io è che non mi pare il massimo della vita perdere 'solo' l'80-85% (e forse +) rispetto ad un 100%

chiaro che tra 15% e niente preferisco il primo ma non sarebbe una gran consolazione

insomma, il mio bicchiere è sempre 'mezzo vuoto'
 
non fare il modesto, anche tu sei tra i bravi :up:

in poche parole quello che volevo dire io è che non mi pare il massimo della vita perdere 'solo' l'80-85% (e forse +) rispetto ad un 100%

chiaro che tra 15% e niente preferisco il primo ma non sarebbe una gran consolazione

insomma, il mio bicchiere è sempre 'mezzo vuoto'

Pimco owns more than $138 million of the debt, according to Bloomberg data based on regulatory filings in September.

Anche all'interno del loro fondo, non sono brustolini... poi non sai (non sappiamo...) il loro prezzo medio di carico, a meno che non facciamo un'analisi/ricerca dei filing (che non ho voglia di fare, non mi interessa...).

Non partire dal presupposto sia 100 il prezzo di carico... ;)
 
a parte tutto, visto che non ho seguito molto la vicenda, soprattutto all'inizio, c'è qualcosa che Obama potrebbe fare/dire per migliorare la situazione oppure è solo GM che deve trarsi dal pantano? Quali sono le prossime date importanti?

Il 17 febbraio è la data entro la quale, in linea teorica, dovrebbe essere stato negoziato lo swap debt equity o ricordo male ?
 
January 21, 2009, 10:48 am
Mean Street: Chrysler’s Italian Job on the American People

Posted by Deal Journal
Is there any doubt that when government starts to tinker with industry all sorts of nutty things come to pass?
How about the proposed “global strategic alliance” between Chrysler and Fiat?
Apparently, there is only one way to make Chrysler competitive with foreign car makers in the US. And that’s to have US taxpayers put up $7 billion to essentially fund another foreign car maker’s takeover of Chrysler.
This swindle is not just pazzo – it’s plain wrong. Hopefully, it will be killed before it ever makes it to Congress.
NewmarkE_col_blogicon08.jpg

It is of course a remarkable coincidence that the Chrysler-Fiat scheme has popped up only a few weeks before Chrysler is to present its case for stand-alone viability to the US Treasury.
But then again, no one really believes Chrysler is viable on its own. Not even the Italians. The “global strategic alliance” is in fact a flimsy “non-binding term sheet”. And money?
The alliance is contingent on $3 billion in additional government loans. “The alliance does not contemplate that Fiat would make a cash investment in Chrysler or commit to funding Chrysler in the future.”
There are Fiat’s promises of product and platform sharing and of overseas distribution. And for that, Fiat gets 35% of Cerberus’s already worthless equity in Chrysler. Fiat also gets an option of buying outright control of Chrysler within 12 months for the whopping sum of $25 million.
Chrysler of course is running out of cash. And that’s where you come in.
You’ve already lent Chrysler $4 billion on trust just to fund its operations through March. Last week, Chrysler Financial, Chrysler’s auto financing arm, received another $1.5 billion in loans. But just to keep going into summer, Chrysler will need the $3 billion on top. That’s a minimum $8.5 billion in loans. All - so that if things go well, Fiat can purchase 55% of Chrysler for a cash outlay equivalent to the price of a Chrysler corporate jet.
That just doesn’t feel right. Now, Chrysler will argue that if Fiat does take over, it will be picking up all those billions in government loans and nasty Chrysler pension and healthcare liabilities.
But who’s kidding who? For Fiat, this “alliance” is a cheap option to simply negotiate with Cerberus and the US government for splitting the tab. There is zero cost to Fiat for a non-binding term sheet.
Which is the real beauty of the Chrysler-Fiat proposal. There are few losers in it except you, the US taxpayer.
It gives Cerberus a face-saving retreat from Chrysler. It offers Fiat cheap distribution in the huge US market and a handy way to amortize its fixed costs back in Italy. And it keeps high-paying Chrysler jobs in Michigan so the politicians and UAW are happy.
GM and Ford should be unhappy as Chrysler’s survival theoretically means more competition in the shrinking US market. But they won’t be.
First, if Chrysler gets money, Congress won’t dare say no to GM or Ford for any of their funding requests.
And second, GM and Ford are probably pretty confident that the happy Italo-American alliance will end in tears. Why?
Look at the Germans. Daimler had buckets of money, nine years and good economic times and couldn’t make Chrysler work. Why should Fiat be different?
Which brings us back to the original problem: government standing in the way of the market doing its work. The aim of the “alliance” is to keep Chrysler afloat – to get money from the government. That’s what happens when the government becomes the arbiter for who wins and who loses in the market.
Sadly, there is no place for Chrysler in a domestic market that will average annual sales of 10 to 12 million cars for the foreseeable future. There’s too much capacity and too little demand. A cash-starved, sub-scale producer like Chrysler can’t keep up with Toyota or Ford.
Fiat and billions in taxpayer money won’t change that. It may be a terrible reality, but the government needs to stand aside and let Chrysler go bankrupt.
 
January 21, 2009, 10:48 am
Mean Street: Chrysler’s Italian Job on the American People

Posted by Deal Journal
Is there any doubt that when government starts to tinker with industry all sorts of nutty things come to pass?
How about the proposed “global strategic alliance” between Chrysler and Fiat?
Apparently, there is only one way to make Chrysler competitive with foreign car makers in the US. And that’s to have US taxpayers put up $7 billion to essentially fund another foreign car maker’s takeover of Chrysler.
This swindle is not just pazzo – it’s plain wrong. Hopefully, it will be killed before it ever makes it to Congress.
NewmarkE_col_blogicon08.jpg

It is of course a remarkable coincidence that the Chrysler-Fiat scheme has popped up only a few weeks before Chrysler is to present its case for stand-alone viability to the US Treasury.
But then again, no one really believes Chrysler is viable on its own. Not even the Italians. The “global strategic alliance” is in fact a flimsy “non-binding term sheet”. And money?
The alliance is contingent on $3 billion in additional government loans. “The alliance does not contemplate that Fiat would make a cash investment in Chrysler or commit to funding Chrysler in the future.”
There are Fiat’s promises of product and platform sharing and of overseas distribution. And for that, Fiat gets 35% of Cerberus’s already worthless equity in Chrysler. Fiat also gets an option of buying outright control of Chrysler within 12 months for the whopping sum of $25 million.
Chrysler of course is running out of cash. And that’s where you come in.
You’ve already lent Chrysler $4 billion on trust just to fund its operations through March. Last week, Chrysler Financial, Chrysler’s auto financing arm, received another $1.5 billion in loans. But just to keep going into summer, Chrysler will need the $3 billion on top. That’s a minimum $8.5 billion in loans. All - so that if things go well, Fiat can purchase 55% of Chrysler for a cash outlay equivalent to the price of a Chrysler corporate jet.
That just doesn’t feel right. Now, Chrysler will argue that if Fiat does take over, it will be picking up all those billions in government loans and nasty Chrysler pension and healthcare liabilities.
But who’s kidding who? For Fiat, this “alliance” is a cheap option to simply negotiate with Cerberus and the US government for splitting the tab. There is zero cost to Fiat for a non-binding term sheet.
Which is the real beauty of the Chrysler-Fiat proposal. There are few losers in it except you, the US taxpayer.
It gives Cerberus a face-saving retreat from Chrysler. It offers Fiat cheap distribution in the huge US market and a handy way to amortize its fixed costs back in Italy. And it keeps high-paying Chrysler jobs in Michigan so the politicians and UAW are happy.
GM and Ford should be unhappy as Chrysler’s survival theoretically means more competition in the shrinking US market. But they won’t be.
First, if Chrysler gets money, Congress won’t dare say no to GM or Ford for any of their funding requests.
And second, GM and Ford are probably pretty confident that the happy Italo-American alliance will end in tears. Why?
Look at the Germans. Daimler had buckets of money, nine years and good economic times and couldn’t make Chrysler work. Why should Fiat be different?
Which brings us back to the original problem: government standing in the way of the market doing its work. The aim of the “alliance” is to keep Chrysler afloat – to get money from the government. That’s what happens when the government becomes the arbiter for who wins and who loses in the market.
Sadly, there is no place for Chrysler in a domestic market that will average annual sales of 10 to 12 million cars for the foreseeable future. There’s too much capacity and too little demand. A cash-starved, sub-scale producer like Chrysler can’t keep up with Toyota or Ford.
Fiat and billions in taxpayer money won’t change that. It may be a terrible reality, but the government needs to stand aside and let Chrysler go bankrupt.

:-x:-x:-x

La devono finire di leggere i miei interventi del giorno prima per scrivere i loro pezzi sul blog.... :lol::lol::lol:
 

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