Obbligazioni societarie Monitor bond case automobilistiche e accessorio auto (1 Viewer)

paologorgo

Chapter 11
a puro livello di curiosità, l'asta dei CDS di Visteon si è conclusa a 3 (tre...) centesimi... :eek:

Visteon Final Bond Recovery Price: 3 Cents on the Dollar

Market tests are useful as they best indicate just what is the real value of hundreds of billions of distressed securities stripped away from any unwarranted optimism and green shoot propaganda. Tuesday's Visteon CDS (VC) Auction was just one such test. And if there was a way to grade the test, it would be an emphatic F: not so much for bankrupt Visteon which is already in the morgue, but for other comparable auto suppliers whose bonds and loans recently have seen overambitious PMs buying their debt as if every single credit instrument would be rolled into Taxpayer Capital LLC's Worthless Assets Fund. (One need only look at the stock price of LEA over the past 2 weeks to see the insanity going on with autosuppliers).

The final result: a jaw dropping 3 cent recovery on the Visteon CDS and 39 on the loans. I recently presented other auction clearing prices, which averaged about 10 for unsecured tranches. It is not surprising to see that the average price continues dropping aggressively: and this despite all the green shoots that the economy is experiencing, and despite Larry Kudlow's expectation for the recession ending in about a month.

http://seekingalpha.com/article/144930-visteon-final-bond-recovery-price-3-cents-on-the-dollar
 

Imark

Forumer storico
Quando Fiat stava per fallire l'altra volta intervennero le banche.
Farebbero il bis? E lo stato?
Sarko non è già intervenuto? Merkel?
Berlus, tra festini e ....., lascerebbe andare tutto in malora?
E Obama che stravede per Fiat?
Per quel che conta il rating dopo l'operazione USA è peggiorato ?

No, l'operazione è stata temporaneamente giudicata come neutra rispetto al rating... il problema di fondo resta quello dell'adeguatezza della posizione di cash disponibile rispetto alla durata della crisi per il mercato automobilistico (già oggi si comincia ad ammettere che anche il 2010 sarà duro, dovessero mancare gli incentivi pubblici alla rottamazione) e alla capacità di Fiat di gestire costi e investimenti e di non trovarsi in difficoltà sulle scadenze debitorie dei prox 2-3 anni.
 

ferdo

Utente Senior
Annuncio di nuovo bond Fiat con cedola 10% per istituzionali soltanto e scadenza 2012.
Tra l'altro: 10% ?!?! Non ci arriva neppure Volvo che è messa molto peggio a quel rendimento !!!
I tre bond OTC 2011, 2013 e 2017 scendono vistosamente (volumi cmq bassi).
Come lo interpretate?
 

troppidebiti

Forumer storico
Annuncio di nuovo bond Fiat con cedola 10% per istituzionali soltanto e scadenza 2012.
Tra l'altro: 10% ?!?! Non ci arriva neppure Volvo che è messa molto peggio a quel rendimento !!!
I tre bond OTC 2011, 2013 e 2017 scendono vistosamente (volumi cmq bassi).
Come lo interpretate?

non saprei però il 10% è davvero ghiotto

ma ha un minimo da 50k? un microchip io lo metterei:D
 

Imark

Forumer storico
Annuncio di nuovo bond Fiat con cedola 10% per istituzionali soltanto e scadenza 2012.
Tra l'altro: 10% ?!?! Non ci arriva neppure Volvo che è messa molto peggio a quel rendimento !!!
I tre bond OTC 2011, 2013 e 2017 scendono vistosamente (volumi cmq bassi).
Come lo interpretate?

Volvo è messa meglio, almeno per ora... anche se, per fine anno, può ben darsi che si trovino allo stesso livello... ;)

I tre bond OTC scendono - IMHO - perché appare sempre pià chiaro (vedi anche le ultime rating action delle agenzie) che le prospettive di recupero per il comparto (e per Fiat) vanno allontanandosi nel tempo e poi perché tutto l'HY sta stornando significativamente, ma ancora di più appunto i comparti ciclici, fra i quali l'automotive...
 

troppidebiti

Forumer storico
veramente sia il 2013 che il 2017 hanno un rendimento superiore ai prezzi attuali.
Io comunque la ghiottoneria la lascerei agli scuali :rolleyes:


io non riesco ad immaginare come potrebbero uscirne...la soluzione default mi sembra troppo drastica però un bel taglio diciamo 30 40% del nominale + delisting e gloriosa new company con opel?:rolleyes:
 

ferdo

Utente Senior
io non riesco ad immaginare come potrebbero uscirne...la soluzione default mi sembra troppo drastica però un bel taglio diciamo 30 40% del nominale + delisting e gloriosa new company con opel?:rolleyes:

scusa mi sembra un po' esagerato: stiamo parlando della più importante industria automobilistica italiana. :titanic:
 

Imark

Forumer storico
Il rapporto fra Renault e Nissan, con la prima che controlla il 44% della seconda (la quale a propria volta ha il 15% della prima) fa sì che i downgrade recenti di Renault rischino seriamente di portare a rating HY anche Nissan Motors, sebbene il proprio profilo creditizio, valutato autonomamente, sia invece rimasto invariato a livello BBB...

A naso, mi vengono da fare due considerazioni.

La prima: a fine crisi ci saranno solo 3 produttori di automobili a rating IG: Toyota, Honda, BMW. Forse anche Daimler, ma se la crisi durasse 2 anni, come recentemente sostenuto dal nuovo CEO di Toyota, lo riterrei improbabile.

La seconda: se dovesse ripartire l'inflazione a fine crisi, considerato che i questi segmenti maggiormante ciclici della produzione consumer (come l'automotive) normalmente ripartono in un secondo momento, a ripresa già consolidata, i problemi per quelli più "deeply in the HY" saranno davvero seri...

Nissan Motor On Watch Negative Following Renault Downgrade

-- Renault S.A., Nissan's 44% shareholder, was downgraded on June 19, 2009.
-- We have placed our 'BBB' long-term and 'A-2' short-term ratings on Nissan Motor and related entities on Watch Negative.
-- We aim to resolve the CreditWatch status within the next 90 days, after we have conducted a stress scenario that will examine any potential Renault-related risks that may adversely affect Nissan's credit quality.

TOKYO (Standard & Poor's) June 22, 2009--Standard & Poor's Ratings Services today placed on CreditWatch with negative implications its 'BBB' long-term corporate credit and senior unsecured debt ratings on Nissan Motor Co. Ltd. and related entities, including Nissan Motor Acceptance Corp. We also placed our 'A-2' short-term ratings on these companies and various related debt issues on CreditWatch with negative implications (see list below).

The CreditWatch placements follow Standard & Poor's downgrade on Renault S.A., Nissan's 44% shareholder, to 'BB' from 'BBB-' on June 19, 2009, reflecting Standard & Poor's view that auto demand is likely to remain very low in Europe in 2010 (see the release titled "French Carmaker Renault Downgraded To 'BB/B' On Bleak Auto Demand In 2010; Outlook Stable", published on June 19, 2009).

While we believe Nissan's stand-alone credit profile has not materially changed since our previous rating action on the company (see the media release "Nissan Motor Downgraded To 'BBB' On Deterioration In Financial Profile; Short-Term Rating Affirmed", published on Feb. 23, 2009), the downgrade on Renault prompted us to examine any potential associated risk relating to Nissan's credit quality, given its close strategic ties with Renault.

Standard & Poor's believes that the ratings on Nissan remain linked to the ratings on Renault, which is 15%-owned by Nissan. In our opinion, Renault's influence on Nissan and the two companies' strategic and operational coordination limit the degree to which Nissan could be viewed by Standard & Poor's as having better credit quality than Renault.

At the same time, however, we also believe that the absolute equalization of the ratings on the two companies is not automatically warranted given factors such as the cross-border nature of the ownership.

We also believe that Nissan's decision to cut interim dividends and terminate year-end dividends in fiscal 2008 (ended March 31, 2009) indicated the flexibility of Nissan's management in prioritizing its financial policy to preserve cash over dividend payments to Renault and other major shareholders when necessary. For these reasons, we have tolerated a one-notch rating gap between the two entities to date.

We aim to resolve the CreditWatch status within the next 90 days, after we have conducted a stress scenario that will examine any potential Renault-related risks that may adversely affect Nissan's credit quality.

The ratings on Nissan may be lowered by up to two notches.
 
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