Obbligazioni perpetue e subordinate Tutto quello che avreste sempre voluto sapere sulle obbligazioni perpetue... - Cap. 3 (4 lettori)

Vet

Forumer storico
va bene va bene mi va bene così di questi tempi meglio cautelarsi in anticipo ...leggevo lo studio di MEDIOBANCA che se il mercato imm italia perde ancora un 10% BANCO POP MPS e POPMI vanno sotto l 8% di core tier 1


Il Banco ha l'arma del convertibile le atre due no!;)
 

warren baffo

Forumer storico
Non puoi lamentarti (legittimamente) che le Banche non fanno credito alle imprese e pensano solo a farsi dare liquidità dalla BCE per comprare BTP e contemporaneamente invii nelle Banche medie ispettori assetati di sangue pronti a svalutare qualsiasi credito a prescindere.
La prima reazione che induci è quella di chiudere ancora di più i rubinetti; chiudendo i rubinetti l'economia va a rotoli.

Contenti Lorsignori.

Ciò che dici è molto vero, ma non va dimenticato che purtroppo i criteri su cui si sono spesso basate le banche nel concedere credito esulavano da meriti economici e penalizzavano a prescindere le piccole e medie imprese anche meritevoli.
Il groviglio potere politico, fondazioni, banche ed imprese collegate si è metastatizzato ed in effetti non si sa da che parte iniziare ad asportare per fare pulizia. Solo per dire che non è così semplice e che il sistema bancario è comunque il primo responsabile della sua situazione. Gli ispettori andavano mandati tanti anni fa.
 

fabriziof

Forumer storico
l'articolo del ft lo cito per esteso ,a proposito del fatto che la commissione europea ha voce in capitolo sugli aiuti alle banche inglesi


UK options to restructure Royal Bank of Scotland are set to be constrained by EU rules that would effectively stymie any attempt to hive off toxic assets in a “bad bank”, unless private shareholders are wiped out.
Stricter European Commission controls on bank bailouts, which are to apply from August 1, require shareholders and junior bondholders to suffer losses as a mandatory condition of EU approval for public support to a lender.

These tougher “burden sharing” rules complicate the implementation of any state-funded options to restructure RBS that are proposed by Andrew Tyrie’s cross-party parliamentary banking commission, which aims to report this week.
The idea of splitting RBS into a “good bank” ready for privatisation and a state-backed “bad bank” running off the lender’s toxic loan book is included as an option in a draft report of Mr Tyrie’s commission. Such a break-up is backed by Lord Lawson, a commission member and former Conservative chancellor, and Sir Mervyn King, the departing Bank of England governor.
However the good/bad bank split would almost certainly require extra public support for RBS – either through additional capital, government guarantees or asset purchases – which would trigger a state aid probe in Brussels and require EU approval.
George Osborne, the chancellor, is cautious about breaking up RBS and argued in February that a split would cost the taxpayer up to £10bn because the bank would need to be nationalised and its private shareholders bought out.
The European Commission move to tighten the rules would ban any attempts to buy out RBS shareholders or leave junior bondholders untouched – a constraint that raises the political stakes for the Treasury. RBS’s subordinated debt amounts to about £27bn and private shareholders own 18 per cent of the company.
Imposing losses on creditors, which several people familiar with the EU approval process said would be almost inevitable, would prompt lawsuits and potentially undermine investor confidence in Lloyds Banking Group, Britain’s other part-nationalised bank.
A summary of the imminent reforms, circulated to EU member states, makes clear that state funds will be granted “as a last resort” once “all private means of raising capital have been exhausted and that shareholders and junior creditors have fully contributed”. As a rule, Brussels prior approval will be required.
“All instruments with the capacity to absorb losses would have to bear losses and contribute fully to filling the capital shortfall,” said the paper, in a passage referring to equity and subordinated debt. Senior bondholders and depositors are exempt.
Under EU treaties Brussels has a wide remit to police governments offering state support to private companies and can impose rules under its executive powers. The latest guidelines for banks are part of commission efforts to tighten the regime, which was relaxed to cope with the 2008 financial crisis.
Creditor “haircuts” are increasingly forced on countries receiving EU rescue funds, raising fears among bloc officials that bank bondholders in economically strong member states will be treated more leniently during a crisis without stricter common standards. The UK broadly supports the revised rules.
 

NoWay

It's time to play the game
Sui senior,loro parlano di Sub.

Cmq è vero che per ora l'ipotesi non è prezzata dal mercato,si fidano di Osborne.
Cmq se si tengono sub Rbs si deve essere consapevoli del rischio,come tutte le banche non in salute

Io direi proprio "si deve essere consapevoli del rischio, COME TUTTI I SUB"! :)
 

Rottweiler

Forumer storico
CRD IV: aggiornamento normativo

Segnalo quella che, secondo me, è un'importante novità: il più recente testo della direttiva approvata lo scorso 16 aprile dal Parlamento Europeo contiene alcuni aggiornamenti rispetto alla bozza pubblicata a luglio 2011, da me linkata tempo fa.

Uno dei più importanti è lo spostamento dal 20 luglio al 31 dicembre 2011 della cosiddetta "cut-off date".

Entro fine mese dovrebbe essere pubblicato il testo definitivo sull'equivalente europeo della Gazzetta Ufficiale: da quel momento la direttiva diventerà legge.
 

Zorba

Bos 4 Mod

Prezzi dei sub Coop-Bank dal forum di TMF. Di positivo c'è che il regulatory UK consente alla banca un'operazione di mercato, convertendo i bond in CoCo e azioni, consentendo anche ai bondholders di capire come muoversi. Detto questo, io giro alla larga.

Senior
COOPWH 5.125 09/17 94.00/95.00 /6.49%
XS0542823892

Lower Tier 2
COOPWH 5.75 24(19) 57.00/60.00
XS0188218183
(non call 5yr Gilt yld +194bps)

COOPWH 9.25 04/21 73.50/75.50
XS0620315902

COOPWH 7.875 12/22 68.00/70.00
XS0864253868

COOPWH 5.875 03/33 57.50/59.50
XS0145065602

Upper Tier 2
COOPWH 5.555 Perp-15 44.00/46.00
GB00B3VMBW45 Trading Flat

COOPWH 13 Perp 61.00/64.00
GB00B3VH4201 Trading Flat
 

Users who are viewing this thread

Alto