ARGENTINA obbligazioni e tango bond vol(2)

Argentina's central bank will launch a repurchase agreement of up to $2 billion, known as a REPO, to boost its foreign reserves, it said on Monday.
The deal - announced alongside other measures to increase the central bank's reserves - comes ahead of an expected review with the International Monetary Fund (IMF) of the country's recently signed $20 billion loan agreement.
Argentina needs to boost its reserves ahead of the review, and has said it will not purchase dollars locally to do so. On Monday, the bank reported $38.60 billion in reserves, short of the $40 billion needed.
The REPO deal is set for Wednesday, the central bank said in a statement.

... aspettando luglio

Allegati

• Riserve internazionali.jpg
    Riserve internazionali.jpg
    143,9 KB · Visite: 60
Argentina eases bank auction rules to lure more dlrs .CB unveils new measures min time to hold for some bonds eliminated. a. Ew repurchase agreement may be unveiled with several new international lenders for as much as $2 bil on June 11. Designed to bolster reserves

Corte Suprema de Argentina conferma la condena contra Cristina Fernández de Kirchner: 6 años de prisión e inhabilitación perpetua. Il suo arresto potrebbe essere eseguito in qualsiasi momento. La exmandataria queda sin fueros ni opciones legalis para frenar la pena
GtGvnn-W8AAmBgV.jpeg

... aspettando luglio

Sotto quali soglie c'è da preoccuparsi seriamente, e dove lo posso rimediare questo grafico per consultarlo di tanto in tanto ?

Cerco di tenermi costantemente informato sull' Argentina essendo molto esposto, ma a volte trovo informazioni che a causa della mia ignoranza in materia non riesco a decifrare bene, cioé non riesco a capire se tutto sommato è normale che sia così o se la situazione è preoccupante :

Grazie mille.

Sotto quali soglie c'è da preoccuparsi seriamente, e dove lo posso rimediare questo grafico per consultarlo di tanto in tanto ?

Cerco di tenermi costantemente informato sull' Argentina essendo molto esposto, ma a volte trovo informazioni che a causa della mia ignoranza in materia non riesco a decifrare bene, cioé non riesco a capire se tutto sommato è normale che sia così o se la situazione è preoccupante :

Grazie mille.
io personalmente ho eliminato il rumore di fondo e mi aggiorno solo per curiosità, ma, con tutti i disclaimer/scongiuri e distingui visto che parliamo di Argentina, sono molto tranquillo e confidente

Users who are viewing this thread

Back
Alto