Obbligazioni societarie GM, Ford, Chrysler: il 3D dell'automotive USA (4 lettori)

Imark

Forumer storico
Grazie, sei stato chiarissimo. :)

E' poi questa la ragione per cui i bond quotano bassissimi: nell'estrema incertezza circa un eventuale successo dello swap, c'è pressione in vendita di chi preferisce la certezza di recuperare il rateo, pur ricevendo solo pochi centesimi per il nominale... ;)
 

dooky

Forumer storico
Ciao a tutti,

avrei una domanda a cui probabilmente nel 3d avete già dato risposta ma non la trovo....

Ho obbligazioni GMAC con scadenza 2028 e mi chiedo: rientrano nella proposta di swap obbligazioni-azioni?

La domanda mi sorge spontanea dopo che ho saputo che GMAC è diventata a tutti gli effetti una banca e che appartiene per il 51% al gruppo di Private equity Cerberus Capital Management

Grazie in anticipo per le vostre risposte.
 

tozzifan

Seguo il trend
Ciao a tutti,

avrei una domanda a cui probabilmente nel 3d avete già dato risposta ma non la trovo....

Ho obbligazioni GMAC con scadenza 2028 e mi chiedo: rientrano nella proposta di swap obbligazioni-azioni?

La domanda mi sorge spontanea dopo che ho saputo che GMAC è diventata a tutti gli effetti una banca e che appartiene per il 51% al gruppo di Private equity Cerberus Capital Management

Grazie in anticipo per le vostre risposte.

A me sembra che GMAC non sia oggetto di swap, è già stata "ristrutturata" pesantemente sotto Natale quando ha avuto aiuti (conversione in banca + fondi TARP) e decapitazione del CEO --è comunque interessata dagli eventi GM in quanto il 49% è posseduto da General Motors.

Meglio attendere altre conferme, comunque.
 

stordits

Forumer attivo
alla fine le banche ci guadagniano sempre

GM corrisponderà una commissione per l’intermediazione nella sollecitazione pari a USD 5,00 per l’equivalente di ogni USD 1.000 di valore nominale (oppure, in caso di obbligazioni soggette a sconto, di valore
maturato alla data di regolamento) di vecchie obbligazioni che siano validamente scambiate.

la commissione e' legata al buon fine dello sscambio

secondo me LE BANCHE ce la metteranno tutta. se sono arrivati al 89,999, loro compreranno il resto.

A parte gli scherzi volevo approndire il tema del quorum necessaria per cambiare i prospetti informativi. qualcuno conosce quale sia questo quorum?






 

azetaelle

investitore(s)qualificato
WASHINGTON (MF-DJ)--L'amministrazione di Barack Obama accelera sulla riduzione dei consumi delle auto e alza il velo su un piano, articolato in cinque anni, che pone come obiettivo quello di introdurre sul mercato veicoli in grado di percorre con un gallone di benzina (circa 3,8 litri) 35,5 miglia (circa 57,1 chilometri) entro il 2016, cioe' quattro anni prima di quanto previsto dalla norme vigenti. L'annuncio dovrebbe essere dato oggi. Apprezzamenti sono arrivati da Gm che ieri in un comunicato si e' detta pienamente in linea con la nuova regolamentazione. red/cat(fonte Dow Jones Newswires)
...sino a ieri avrebbero fatto fuoco e fiamme, adesso pur di farsi dare i soldi sono peggio di Emilio Fede...:lol::lol::lol:
 

stordits

Forumer attivo
comprate altre 20.000 a 0.9

market maker che mi ha servito rbc

oggi su ft articolo su gm. solo il 20% dell'emissione e' in mano ai retail il resto sono istituzionali che consegneranno per massimizzare l'importo del cds

dunque il piano passa e chi aderisce a queti prezzi ottiene gm stocks gratis. Certo varrano poco ma vengono regalate e si lasciano nel cassetto.

Ho letto ricerche secondo le quali la transizioni da macchine a benzine a quelle elettriche sara' di dimensione simile alla transizione da dischi in polivinile a cd. Puo' significare che da qui a 5 anni le azioni degli automaker faranno bene (anche perche' nessuno le ha) e si possono avere azioni GM gratis

io ci provo, compro e consegno allo swap.
 

Imark

Forumer storico
market maker che mi ha servito rbc

oggi su ft articolo su gm. solo il 20% dell'emissione e' in mano ai retail il resto sono istituzionali che consegneranno per massimizzare l'importo del cds

dunque il piano passa e chi aderisce a queti prezzi ottiene gm stocks gratis. Certo varrano poco ma vengono regalate e si lasciano nel cassetto.

Ho letto ricerche secondo le quali la transizioni da macchine a benzine a quelle elettriche sara' di dimensione simile alla transizione da dischi in polivinile a cd. Puo' significare che da qui a 5 anni le azioni degli automaker faranno bene (anche perche' nessuno le ha) e si possono avere azioni GM gratis

io ci provo, compro e consegno allo swap.

E' un'operazione estremamente rischiosa, e quanto dici sulle azioni GM che "nessuno ha" non tiene conto della enorme diluizione che le azioni subiranno per effetto dello swap se questo andasse in porto... le azioni attuali costituiranno 1/100 delle azioni emesse per integrare la partecipazione azionaria di tutti (stato USA, UAW, BH), e le azioni GM saranno di quelle che tutti hanno, che alcuni non possono vendere (lo Sato USA, azionista di maggioranza) e di cui tanti cercheranno di sbarazzarsi non appena possibile ... insomma, una pacchia per lo short.

Circa l'adesione degli istituzionali, in realtà dal punto di vista dei Cds loro credo proprio abbiano già vinto, sia che passi lo swap sia che non passi. In entrambi i casi, la situazione che si verifica dà luogo tecnicamente a default, e dunque se sono coperti dai cds, dovrebbero riscuotere quanto gli è dovuto in entrambi i casi ...

Posteresti il link all'articolo del FT ? Grazie... ;)
 

Imark

Forumer storico
Fa niente, l'ho trovato io... eccolo qua...

Private GM bondholders face large losses

By Nicole Bullock
Published: May 18 2009 19:34 | Last updated: May 18 2009 19:34


“Creditors have better memories than debtors,” says Chris Crowe, an electrician and home inspector from Denver, who stands to lose his son’s college fund on what has turned out to be a poor investment in the bonds of General Motors.

Quoting Benjamin Franklin, Mr Crowe made an impassioned plea for a better deal for GM’s bondholders during a rally of individual investors in Philadelphia last week. The group, which calls itself the “Main Street” bondholders, has also gathered in Tampa, Florida and Warren, Michigan. This week they head to Washington, DC, to lobby their congressional representatives. A press conference is planned for Thursday.



Small bondholders and large money managers alike oppose a government-backed plan that calls for them to swap their $27bn in bonds for a 10 per cent equity stake in GM. Without their support, GM is likely to follow its smaller rival Chrysler to bankruptcy court by the end of the month.

Individual investors hold about 20 per cent of the $27bn in unsecured debt in question. Beyond GM, individuals form a significant part of the overall US corporate bond universe – although their presence in this market is not as big as it is in the municipal bond market, where individuals are the bedrock buyers, or the stock market.

Data from the Federal Reserve show US households hold $1,600bn in corporate bonds, 25 per cent of the $6,300bn market. Typically, they are holders of blue-chip companies, rather than obscure small caps.

One of the main reasons for this is that retail investors and particularly retirees in need of income have been attracted by the higher yields that corporate bonds pay, against the background of a long decline in US interest rates.

Robert Williams, director of income planning at the retail brokerage Charles Schwab, said: “People look at their bond portfolio and they want to chase yield.

“There is no way around the fact that higher yields come with higher risk.”
Bondholders at the GM meeting in Philadelphia did not understand that risk as they scooped up GM bonds yielding 7 to 8 per cent. Several said they thought their money was relatively safe because they owned bonds instead of GM stock, even as the company’s business prospects deteriorated. Equity holders have a weaker position than bondholders in the event of a corporate default. GM also sold $4.7bn “retail notes” that were designed for individuals.

The GM bond dispute is playing out against a rally in corporate bonds, in spite of expectations of the worst spate of defaults in US history and larger losses than ever on the debt of companies in distress.

Since early March, US investment-grade corporate bonds have returned 6.7 per cent and high-yield bonds 23 per cent after losing 6.8 per cent and 26 per cent, respectively, in 2008, according to a Merrill Lynch index. MGM Mirage, the casino operator that warned of default just a few months ago, sold $1.5bn junk bonds last week.

Retail investors have recently poured cash into high-yield mutual funds at a record rate. They are drawn by high interest rates compared with the alternatives and a confidence that the losses will not be as severe as they might have thought a few months ago. If they are right, the rewards for this extra risk will be high.

The average yield on investment-grade bonds is 6.81 per cent and for junk bonds it is almost 15 per cent. The 10-year US Treasury yields 3.15 per cent.

However, the GM experience shows losses can be large when a corporate bond investment sours, a fact that will have been noted by many other individual holders of GM bonds.

With time running out on a June 1 deadline imposed by the government for GM to sort out sacrifices among its creditors, a bankruptcy filing looks likely. GM bonds fell to fresh lows last week with long-term debt quoted at less than 5 cents on the dollar.

GM’s bondholders argue that they are being asked for disproportionate concessions compared mainly with the United Automakers Union. Bond analysts largely agree. Unions will receive 39 per cent of GM and $10bn in cash over time for a $20bn claim that is related to a healthcare benefit fund and, like GM bonds, is unsecured.

The GM situation follows a bankruptcy at Chrysler where a group of its secured lenders, which did not inc­lude individuals, dismissed a debt-cutting deal as unfair.

The GM bondholders are calling on Barack Obama, US president, to intervene on their behalf for better terms in GM’s restructuring and for a voice in the negotiations. Only about 35 supporters attended the Philadelphia meeting and about 30 showed up for the rally the same day in Tampa.

But the Main Street bondholders have one advantage over the large money managers who dominate the market and GM’s investors base.“These retail bondholders might have a political lever to pull,” said a securities litigator at a big New York firm.

At last week’s rally, Mark Modica took the podium and said: “I have more than one reason to hope that GM stays out of bankruptcy.” Mr Modica not only holds GM bonds; he is also a manager at a GM dealership.

The group and the events are being sponsored by the 60 Plus Association, a non-profit conservative advocacy group for senior citizens.
Meanwhile, William Nast, a semi-retired lawyer from Harrisburg, Pennsylvania, is looking at a loss of almost $9,000 that he will not soon forget. “Maybe the next time I look for a car, I will look at a Ford,” he says. But he makes it clear he will probably steer well clear of Ford bonds
 

stordits

Forumer attivo
per fortuna hai trovato il link perche' non ne sarei stato capace

E' un'operazione estremamente rischiosa, e quanto dici sulle azioni GM che "nessuno ha" non tiene conto della enorme diluizione che le azioni subiranno per effetto dello swap se questo andasse in porto... le azioni attuali costituiranno 1/100 delle azioni emesse per integrare la partecipazione azionaria di tutti (stato USA, UAW, BH), e le azioni GM saranno di quelle che tutti hanno, che alcuni non possono vendere (lo Sato USA, azionista di maggioranza) e di cui tanti cercheranno di sbarazzarsi non appena possibile ... insomma, una pacchia per lo short.

Circa l'adesione degli istituzionali, in realtà dal punto di vista dei Cds loro credo proprio abbiano già vinto, sia che passi lo swap sia che non passi. In entrambi i casi, la situazione che si verifica dà luogo tecnicamente a default, e dunque se sono coperti dai cds, dovrebbero riscuotere quanto gli è dovuto in entrambi i casi ...

Posteresti il link all'articolo del FT ? Grazie... ;)



hai ragione istituzionali hanno vinto in entrambi casi e dunque perche' non fare un favore a OBAMONE visto che tra qualche tempo parte il fondo non mi ricordo come si chiama (PPIF) che comprera' ABS incagliati dalle banceh americane??

OBAMA stara' sussurando agli hedge fund ,
NO DELIVERED GM BOND NO PARTY ON PPIF
 

paologorgo

Chapter 11
se fosse vero, quello in grassetto sarebbe puttosto interessante... :cool:

NEW YORK, May 19 (Reuters) - General Motors Corp's (GM.N) plan for a bankruptcy filing involves a quick sale of the company's healthy assets to a new company initially owned by the U.S. government, a source familiar with the situation said on Tuesday.
The source, who would not be named because he was not cleared to speak with the media, did not specify a purchase price. The new company is expected to honor the claims of secured lenders, possibly in full, according to the source.
The U.S. government would honor the claims of secured lenders -- possibly in full, according to the source -- and would not make any other payment to acquire the healthy GM assets.
The remaining assets of GM would stay in bankruptcy protection to satisfy other outstanding claims.
GM has about $6 billion in secured debt, including a secured revolving credit and bank debt.
The government's plans include giving stakes in the new company to GM's union and bondholders, although the ownership structure of the company is still being negotiated, said the source who is familiar with the company's plans.
In addition, the government would extend a credit line to the new company and forgive the bulk of the $15.4 billion in emergency loans that the U.S. has already provided to GM, the source said.
The government has given GM until June 1 to restructure its operations to lower its debt burden and employee costs.
If those talks failed, the company has said it would follow rival Chrysler LLC into bankruptcy.
Setting up a new company to buy the healthy assets is aimed at reassuring consumers who might not be willing to make a major purchase from a bankrupt company, fearing it would not honor warranties or provide service.
The board of the new company would be established with the tacit approval of the government. Fritz Henderson, who took the helm of GM earlier this year after the government pushed out Rick Wagoner, would likely head the new company, the source said.
GM could not be immediately reached for comment.
GM shares were up about 9 percent at $1.29.

http://www.reuters.com/article/marketsNews/idCAN1943363120090519?rpc=44
 

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