Obbligazioni valute high yield TURCHIA bond in usd e lira turca (2 lettori)

C.Bonacieux

Forumer attivo
ISTANBUL, Nov 7 (Reuters) - Turkish President Tayyip Erdogan has removed Central Bank Governor Murat Uysal from his post and replaced him with former finance minister Naci Agbal, the country’s Official Gazette said on Saturday.
The move, by presidential decree, came after the Turkish lira weakened to a record low against the dollar.

Naci Ağbal (Turkish pronunciation: [naːˌdʒi aːˈbaɫ], born 1 January 1968) is a Turkish politician and former civil servant from the Justice and Development Party (AKP) who served as the Minister of Finance between 2015 and 2018. He has been the Member of Parliament for the electoral district of Bayburt since the June 2015 general election. He previously served as the Undersecretary to the Ministry of Finance between 2009 and 2015, resigning in order to contest the election.

Contents
Early life and career[edit]
Naci Ağbal was born on 1 January 1968 in Bayburt and graduated from İstanbul University Faculty of Political Education in 1989.[1] He began his career in the same year by entering the Inspection Board, later becoming a Finance Inspector in 1993. In 2003, he became a department manager at the General Directorate of Revenues and later became the General Director of Budget and Financial Control in 2007.[2] In October 2008, he was elected by the Cabinet of Turkey to the Council of Higher Education (YÖK), having been an Ahmet Yesevi University Board of Trustees member since 8 March 2008. On 12 June 2009, he became the Undersecretary to the Ministry of Finance.[3]

Political career[edit]
Ağbal was one of the 200 bureaucrats who resigned from their civil service positions in February 2015 in order to stand as candidates in the June 2015 general election.[4][5] He was put forward as a Justice and Development Party (AKP) candidate for his hometown of Bayburt and was subsequently elected to Parliament.[6] He was re-elected in the November 2015 general election.[7]

Minister of Finance[edit]
After the AKP won a parliamentary majority in the November 2015 election, Prime Minister Ahmet Davutoğlu appointed Ağbal as Finance Minister in his new government on 24 November 2015. Ağbal replaced Mehmet Şimşek, who was appointed as a Deputy Prime Minister of Turkey having served as Finance Minister since 2009. In his first statement since being appointed as Minister, Ağbal claimed that the Turkish economy was entering a new 'reform' period and that the government would never stray from the principles of financial discipline. He stressed the need for creating a strong financial infrastructure in order to advance economic growth. Outgoing Finance Minister Mehmet Şimşek praised his successor for his previous work as Undersecretary, with both committing their economic program to one of fiscal conservatism during their terms in government.[8]
 

m.m.f

Forumer storico
ISTANBUL, Nov 7 (Reuters) - Turkish President Tayyip Erdogan has removed Central Bank Governor Murat Uysal from his post and replaced him with former finance minister Naci Agbal, the country’s Official Gazette said on Saturday.
The move, by presidential decree, came after the Turkish lira weakened to a record low against the dollar.

... lo avra' sorpreso a fare le corna alla figlia....
 

tommy271

Forumer storico
ISTANBUL, Nov 7 (Reuters) - Turkish President Tayyip Erdogan has removed Central Bank Governor Murat Uysal from his post and replaced him with former finance minister Naci Agbal, the country’s Official Gazette said on Saturday.
The move, by presidential decree, came after the Turkish lira weakened to a record low against the dollar.

Non serve a nulla rimuovere il Governatore (ultimamente, uno peggio dell'altro) se Erdogan non cambia le sue politiche.
 

NoToc

old style
Non serve a nulla rimuovere il Governatore (ultimamente, uno peggio dell'altro) se Erdogan non cambia le sue politiche.

bèh se l'ha rimosso è ragionevole aspettarsi che qualcosa cambierà , se no non l'avrebbe rimosso

che poi cambino quelle che tu definisci "le politiche " di Erdogan o cambino quelle specifiche della Bct , o cambino entrambe , lo vedremo nei gg a venire , presumo
 

tommy271

Forumer storico
bèh se l'ha rimosso è ragionevole aspettarsi che qualcosa cambierà , se no non l'avrebbe rimosso

che poi cambino quelle che tu definisci "le politiche " di Erdogan o cambino quelle specifiche della Bct , o cambino entrambe , lo vedremo nei gg a venire , presumo

Quello silurato era (è) un fedelissimo di Erdogan.
Cambiare le persone serve solo ad accontentare l'opinione pubblica.

E' necessario un aumento dei tassi ed impedire ai turchi di cambiare lire con dollari (o euro).
Il sistema bancario è quasi al collasso.

Le riserve della banca centrale non bastano più a sostenere la lira.
 

tommy271

Forumer storico
* Il presidente turco Recep Tayyip Erdogan ha estromesso il governatore della Banca centrale turca Murat Wisal dal suo incarico nella prima mattinata e lo ha sostituito con l'ex ministro delle finanze Naci Agbal.

* La decisione di sostituire Wisal è stata presa con decreto presidenziale e pubblicata nella Gazzetta del governo turco.

* La lira turca ha chiuso ieri venerdì a 8,5445 contro il dollaro dopo un minimo record di 8,58. Quest'anno la valuta si è si è indebolita del 30% rispetto al dollaro USA.

* Wisal era stato nominato governatore nel luglio 2019, in sostituzione di Murat Cetinkaya.

* Nachi Agbal è stato ministro delle finanze dal 2015 al 2018.
 

m.m.f

Forumer storico
Non serve a nulla rimuovere il Governatore (ultimamente, uno peggio dell'altro) se Erdogan non cambia le sue politiche.

Bisogna cambiare la testa di Erdogan sotto il profilo finanziario. Impossibile. Sotto quello politico nulla da dire. Comunque prima o poi, meglio prina dovranno prendere dei provvedimenti. Certo che mentre Munsk manda una Tesla su marte, il mondo tutto in ginocchio per un virus parafluenzale cinese.... :-D:-D:-D
 

NoToc

old style
Turchia: ministro delle Finanze rassegna le dimissioni per motivi di salute
Ankara, 08 nov 18:28 - (Agenzia Nova) - Il ministro delle Finanze turco Berat Albayrak ha rassegnato le sue dimissioni per motivi di salute. Lo ha annunciato lui stesso in una nota pubblicata sui suoi account social. "Ho deciso di non continuare il mio lavoro di ministro dopo cinque anni in carica per motivi di salute", si legge nella dichiarazione. "Trascorrerò il mio tempo con mia madre, mio padre, mia moglie e i miei figli, che ho trascurato per molti anni per necessità", ha aggiunto Albayrak, le cui dimissioni giungono dopo che ieri il presidente Recep Tayyip Erdogan ha annunciato la rimozione del governatore della Banca centrale Murat Uysal, nominando al suo posto l'ex ministro delle Finanze Naci Agbal. Albayrak, che è anche il genero del presidente Erdogan, è in carica dal 2018 e in precedenza aveva ricoperto l’incarico di ministro dell'Energia.
 

C.Bonacieux

Forumer attivo
Turchia: ministro delle Finanze rassegna le dimissioni per motivi di salute
Ankara, 08 nov 18:28 - (Agenzia Nova) - Il ministro delle Finanze turco Berat Albayrak ha rassegnato le sue dimissioni per motivi di salute. Lo ha annunciato lui stesso in una nota pubblicata sui suoi account social. "Ho deciso di non continuare il mio lavoro di ministro dopo cinque anni in carica per motivi di salute", si legge nella dichiarazione. "Trascorrerò il mio tempo con mia madre, mio padre, mia moglie e i miei figli, che ho trascurato per molti anni per necessità", ha aggiunto Albayrak, le cui dimissioni giungono dopo che ieri il presidente Recep Tayyip Erdogan ha annunciato la rimozione del governatore della Banca centrale Murat Uysal, nominando al suo posto l'ex ministro delle Finanze Naci Agbal. Albayrak, che è anche il genero del presidente Erdogan, è in carica dal 2018 e in precedenza aveva ricoperto l’incarico di ministro dell'Energia.
il siluramento del governatore della Banca centrale e del Ministro delle finanze segnano un cambio di rotta
 

Users who are viewing this thread

Alto