Ciao Gino
Sinceramente non riesco ad aiutarti.
Io mi limito a segnalare quello che trovo sul sito.
Mi ha colpito il rendimento di quel Volvo e anche a me piacerebbe saperne di più
Magari Mark o Negus ci possono venire in soccorso...
Venerdì dovrebbe essere stato il primo giorno di quotazione all'ICMA... 99,34-99,69 last 99,38 sui mercati retail niente di niente...
vedo ora il rendimento della nuova emissione di Volvo:
il settore sarà anche in sfiga nera, ma queste cedole mi lasciano perplesso,.
Volvo oggi come oggi produce soprattutto heavy trucks ... rischia di avere il fatturato dimezzato quest'anno ed il rating corporate in caduta... vediamo se avrò detto fesserie di qui a 6-7 mesi, anche se certo la cedola è allettante...
Dici bene Mark, la cedola è allettante, ma a questi livelli, per quanto mi riguarda, il rischio è troppo alto, eppoi temo che qualche fallimento nel settore prima o poi arriverà con l'andazzo che c'è. o no?
Certo che fa specie questa situazione perché Volvo AB, non vorrei dire sciocchezze, ma sta fra il BBB+ e l'A- ... e questo è un rendimento senz'altro non in linea, sebbene su di un bond molto lungo...
Niente è senza perché...
Volvo: consegne a gennaio -51% (Europa dell'Est -78%, Nord America -67%) e dichiara che non è possibile indicare un momento in cui le cose ragionevolmente miglioreranno. I concorrenti: MAN stima un calo delle vendite del 50% nel H1/2009, Daimler prevede una contrazione del mercato europeo del 30% nel 2009.
Dal WSJ Online
Volvo Truck Deliveries Dived in January
FEBRUARY 25, 2009
By IAN EDMONDSON
Swedish truck maker
Volvo AB said its truck deliveries fell by more than half in January and added it was hard to gauge when conditions would improve.
"Given customers' continuing hesitancy to purchase new equipment in the face of widespread economic uncertainty, low freight volumes and tight credit, it remains difficult to predict exactly when conditions will improve," Volvo said
Volvo, one of the world's largest truck makers, said it delivered 10,232 vehicles in January, down 51% from 20,856 in 2008. Deliveries to Eastern Europe and North America were hardest hit, down 78% and 67%, respectively.
Volvo, which makes trucks under the Mack, Renault, Nissan Diesel and Eicher brands as well as its own name, said all regions and brands were affected. "Customers are adapting to the financial crisis and are postponing replacements of older trucks," Volvo said.
Evli Bank said the delivery numbers were bad, but not unexpected. "There'll be cost absorption problems and there's a real likelihood of Volvo sinking further into the red" in the next quarter, analyst Magnus Axen said.
German truck maker
MAN AG last week warned that it expects revenue and order intake to shrink this year. MAN Chief Executive Hakan Samuelsson said the company plans to cut costs at its commercial-vehicles operations by €500 million ($635 million) in 2009 as sales could shrink by about 50% in the first half of the year.
Daimler AG's truck unit reported an 83% slump in earnings before interest and tax for the fourth quarter and said it anticipates a significant decrease in unit sales in 2009. Andreas Renschler, head of Daimler's truck operations, said last week that the European truck market could shrink by around 30% in 2009 from the previous year