Obbligazioni perpetue e subordinate Tutto quello che avreste sempre voluto sapere sulle obbligazioni perpetue... - Cap. 2

Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.
offerta di scambio bcp risposta iw

In merito all'offerta di scambio per i titolari dei bond BCP
FINANCE TV 2004/WITHOUT FIXED
isin XS0194093844 , le notifichiamo l'impossibilità di aderire in
Italia a tale operazione nemmeno per gli investitori istituzionali.

Rimaniamo a Sua disposizione al numero verde 800991188.

Cordiali saluti.

Marco De Cori
Customer Care IW Bank S.p.A.

da quello che ho capito non e'valida per i residenti in italia

Ultima modifica:
...

La cosa non mi sorprende, purtroppo.. vediamo se con altre banche la musica cambia.. cmq un buco nell'acqua se non s'allinea il denaro..

Ultima modifica di un moderatore:

Rimaniamo a Sua disposizione al numero verde 800991188.

Cordiali saluti.

Marco De Cori
Customer Care IW Bank S.p.A.

da quello che ho capito non e'valida per i residenti in italia

Mi sembra strano, visto che il prospetto prevede questo.

Italy
None of the Offers, this Exchange Offer Memorandum or any other documents or materials relating to the
Offers have been submitted to the clearance procedures of the Commissione Nazionale per le Società e la
Borsa (CONSOB) pursuant to Italian laws and regulations. Each Offer is being carried out in the Republic
of Italy (Italy) as an exempted offer pursuant to article 101-bis, paragraph 3-bis of the Legislative Decree
No. 58 of 24 February 1998, as amended (the Financial Services Act) and article 35-bis, paragraph 4, letter
b) of CONSOB Regulation No. 11971 of 14 May 1999, as amended. Holders or beneficial owners of the
Existing Securities may offer to exchange their Existing Securities in the Offers through authorised persons
(such as investment firms, banks or financial intermediaries permitted to conduct such activities in Italy in
accordance with the Financial Services Act, CONSOB Regulation No. 16190 of 29 October 2007, as
amended from time to time, and Legislative Decree No. 385 of September 1, 1993, as amended) and in
compliance with applicable laws and regulations or with requirements imposed by CONSOB or any other
Italian authority.

Mi sembra strano, visto che il prospetto prevede questo.

Italy
None of the Offers, this Exchange Offer Memorandum or any other documents or materials relating to the
Offers have been submitted to the clearance procedures of the Commissione Nazionale per le Società e la
Borsa (CONSOB) pursuant to Italian laws and regulations. Each Offer is being carried out in the Republic
of Italy (Italy) as an exempted offer pursuant to article 101-bis, paragraph 3-bis of the Legislative Decree
No. 58 of 24 February 1998, as amended (the Financial Services Act) and article 35-bis, paragraph 4, letter
b) of CONSOB Regulation No. 11971 of 14 May 1999, as amended. Holders or beneficial owners of the
Existing Securities may offer to exchange their Existing Securities in the Offers through authorised persons
(such as investment firms, banks or financial intermediaries permitted to conduct such activities in Italy in
accordance with the Financial Services Act, CONSOB Regulation No. 16190 of 29 October 2007, as
amended from time to time, and Legislative Decree No. 385 of September 1, 1993, as amended) and in
compliance with applicable laws and regulations or with requirements imposed by CONSOB or any other
Italian authority.

Da quanto ho capito parlando stamattina con un borsino titoli, la banca non è in grado di attivare una procedura di adesione in tempi così brevi, specie per un controvalore di "poche migliaia di euro" e per un solo cliente. Stavo acquistando, ma dopo questa spiegazione ho mollato il colpo.

Da quanto ho capito parlando stamattina con un borsino titoli, la banca non è in grado di attivare una procedura di adesione in tempi così brevi, specie per un controvalore di "poche migliaia di euro" e per un solo cliente. Stavo acquistando, ma dopo questa spiegazione ho mollato il colpo.

Credo che oggi fosse già il termine ultimo...:rolleyes:

stavolta IW si "para il culo" in anticipo dopo l'errore che hanno fatto nello scambio con LT2 bco popolare a fine maggio 2011.. con diversi clienti

Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.

Users who are viewing this thread

Back
Alto