Obbligazioni societarie GM, Ford, Chrysler: il 3D dell'automotive USA (1 Viewer)

Imark

Forumer storico
articolo da incorniciare.. esemplare arrampicata sui vetri :specchio::specchio:

Probabilmente Ford ha chiesto all'agenzia una caramella in vista dell'emissione del primo bond dopo molto tempo, e quelli gli hanno dato tutto il possibile, mutandogli l'outlook sul rating da negativo a "developing" ossia hanno scritto: "se succede questo, se al contempo la tal cosa va nel tal modo, ed inoltre, sempre contestualmente, si verifica la talaltra circostanza, che ad oggi non si può né affermare né escludere, ALLORA potremmo migliorare la nostra valutazione sul merito di credito dell'emittente".

Evidentemente, qualcosa dovevano dare, quelli di Moody's, ma di più non potevano proprio fare...
 

paologorgo

Chapter 11
per la serie: neanche carta da parati... :D

7-Aug-2009
Amendments to Articles of Inc. or Bylaws; Change in Fiscal Year, Financial

ITEM 5.03 Amendments to Articles of Incorporation or Bylaws; Change in Fiscal Year On August 4, 2009, the board of directors (the "Board") of Motors Liquidation Company (the "Company") amended the Company's Bylaws to permit the Board to provide that shares of capital stock of the Company would no longer be required to be represented by share certificates. From and after the effectiveness of such amendment, transfers of shares of the common stock of the Company would be recorded by means of book entry. A marked copy of the Bylaws of the Company, reflecting such amendment, is attached as Exhibit 3.2.
Cautionary Statement
It is the Company's strong belief that there will be no value at all for common stockholders in the bankruptcy liquidation process, even under the most optimistic of scenarios.



http://biz.yahoo.com/e/090807/mtlqq.pk8-k.html
 

stordits

Forumer attivo
scusa la domanda paolo

qui riporto un tuo attachment

The new GM's common stock will be owned by: U.S. Department of the Treasury: 60.8 percent; UAW Retiree Medical Benefits Trust: 17.5 percent; Canada and Ontario governments: 11.7 percent; and the old GM: 10 percent. Additionally, the old GM and the UAW Retiree Medical Benefits Trust will hold warrants that are exercisable for 15 percent and 2.5 percent of the interests in the new GM, respectively.

e ti faccio 2 domande (premetto che ho letto tutte le pagine precedenti e mi sono rimasti 2 dubbi):
1) quando si parla del 10% + warrant della new gm che andra' alla old gm, cio' sta a significare che: il 10% + warrant sara' diviso tra tutti i unsecured creditors oppure sara a servizio solo dei bondholders
2) il ratio di 225 azioni ogni 1.000 bond in dollari e ancora valido?

ho provato a entrare nel sito della gm ed essenzialmente continuano a ribadire che le vecchie azioni gm non valgono niente (ed e'chiaro) ma i vecchi bond della gm hanno un valore ipotetico (adesso il mercato dice 14 sulla ex 2033 in euro) dato dal diritto a ricevere nuove azione gm?

grazie

 

paologorgo

Chapter 11
qui riporto un tuo attachment

The new GM's common stock will be owned by: U.S. Department of the Treasury: 60.8 percent; UAW Retiree Medical Benefits Trust: 17.5 percent; Canada and Ontario governments: 11.7 percent; and the old GM: 10 percent. Additionally, the old GM and the UAW Retiree Medical Benefits Trust will hold warrants that are exercisable for 15 percent and 2.5 percent of the interests in the new GM, respectively.

e ti faccio 2 domande (premetto che ho letto tutte le pagine precedenti e mi sono rimasti 2 dubbi):
1) quando si parla del 10% + warrant della new gm che andra' alla old gm, cio' sta a significare che: il 10% + warrant sara' diviso tra tutti i unsecured creditors oppure sara a servizio solo dei bondholders
2) il ratio di 225 azioni ogni 1.000 bond in dollari e ancora valido?

ho provato a entrare nel sito della gm ed essenzialmente continuano a ribadire che le vecchie azioni gm non valgono niente (ed e'chiaro) ma i vecchi bond della gm hanno un valore ipotetico (adesso il mercato dice 14 sulla ex 2033 in euro) dato dal diritto a ricevere nuove azione gm?

grazie

Ciao,

partiamo dal più facile, domanda 2): NO.

1): il 10% + warrant sara' diviso tra tutti i unsecured creditors ?

Sì, il 10% della GM (ovvero 50.000.000 di azioni) verrà assegnato alla classe di creditori cui appartengono i bondholder. Quanti sono, dipenderà dallo sviluppo della procedura, e si saprà al termine del Ch 11.

Esiste anche teoricamente la possibilità che restino altri assets cui questa categoria di creditori può avere diritto, ma il fatto che sia possibile non significa che sia probabile.

Il calcolo di quante azioni spetteranno ai bondholder, a fronte del loro nominale, sarà quindi posisbile solo una volta che si conosca il totale dei creditori.

Allego un paio di cose, interessanti, dall'ultimo filing. Compresi i numeri esatti warrant, etc.
 

Allegati

  • GM STORDITS 01.jpg
    GM STORDITS 01.jpg
    95,1 KB · Visite: 131
  • GM STORDITS 02.jpg
    GM STORDITS 02.jpg
    52,9 KB · Visite: 208
  • GM STORDITS 03.jpg
    GM STORDITS 03.jpg
    44,3 KB · Visite: 192

stordits

Forumer attivo
grazie per le info

certo i warrant con strike 30 usd ne richiedo il cartaceo perche' sono buoni per il barbecue

ultima domanda: i bondisti sono 27 bio mi sembra ma il totale unsecured creditor che si sono insinuati nel passivo quanti sono?

complimenti non solo per le analisi ma anche per la capacita' di trovare info.

ciao grazie
 

paologorgo

Chapter 11
grazie per le info

certo i warrant con strike 30 usd ne richiedo il cartaceo perche' sono buoni per il barbecue

ultima domanda: i bondisti sono 27 bio mi sembra ma il totale unsecured creditor che si sono insinuati nel passivo quanti sono?

complimenti non solo per le analisi ma anche per la capacita' di trovare info.

ciao grazie

ti prego non dire cosa vuoi fare coi warrant a $55 perchè dopo mi tocca censurarti (da moderatore...) ;)

il totale unsecured si saprà dopo che avranno fatto il proof of claim (insinuazione al passivo), e che questo sarà stato esaminato dalla corte. All'atto pratico, probabilmente si saprà con il primo Disclosure Statement, salvo anticipazioni.

Può sembrare strano, ma questo dato non si sa ancora. Ci sono alcune variabili che potrebbero cambiare il conteggio. Ad esempio, l'azienda aveva cercato di sfuggire alcune responsabilità derivanti da garanzie, etc. Ci fosse riuscita, queste persone probabilmente sarebbero diventate creditrici della OLDGM, e quindi affiancate ai bondholder. In questo momento in corte c'è una discussione relativa ad un credito secured, che potrebbe essere "declassato". Etc. Etc.

Pazienza, è una delle doti che si devono avere in un Chapter 11. :cool: - pensa, io sto arrivando alla fine di storie iniziate nel 2002, per fortuna che l'inflazione è bassa... :lol:
 

stordits

Forumer attivo
ford capitalizza 25 bio usd

supponiamo che new gm capitalizzi lo stesso (ci sono tanti se pero' passami questa capitalizzazione presunta che sembra essere un salto nel vuoto)

25.000.000.000 / 50.000.000 = 50 usd per azione

e dunque forse i warrant come aveva promesso OBAMA saranno emessi piu o meno at the money (forse il barbecue lo accendero' stampando le mie elucubrazioni mentali)

stake unsecured = 2.500.000.000 + warrant????

market cap del debito = 3 bio usd molto largo circa

dunque sembra piu' o meno che i bondisti si prendano quasi tutto

sarei piu' tranquillo se il proof of claim fosse 30/40 bio usd compresi i bond

se fosse 100 bio, sarebbe molto difficile che la corte riuscisse ad eliminarle tutte

CERTO PRIMA DEL FALLIMENTO C'E' STATO L'ACCORDO TRA BONDHOLDER E OBAMA PER 10% STAKE + WARRANT E SAREBBE STRANO CHE POI DI QUESTA STAKE AI BONDHOLDERS ARRIVASSE UNA MINIMA PARTE
 

paologorgo

Chapter 11
CERTO PRIMA DEL FALLIMENTO C'E' STATO L'ACCORDO TRA BONDHOLDER E OBAMA PER 10% STAKE + WARRANT E SAREBBE STRANO CHE POI DI QUESTA STAKE AI BONDHOLDERS ARRIVASSE UNA MINIMA PARTE

non c'è mai stato questo accordo. nei documenti ufficiali si parla sempre di classe di creditori, mai di bondholders. le semplificazioni giornalistiche non sono documenti ufficiali.
 

paologorgo

Chapter 11
Cash For Clunkers Moves Ford To Boost Production

Posted by: David Kiley on August 13

Ford Motor Co. is upping its production of fuel efficient vehicles in the third quarter to meet demand, the company, says for vehicles being purchased under the extended Cash for Clunkers program, as well as overall increased interest in new cars by consumers.
Ford will build 10,000 more Focus sub-compact cars and Escape crossover SUVs than it had planned. In July, the first month of the government’s Clunkers program, the Focus was the top model purchased with the help of government rebates, while the Escape was the only utility vehicle to make the top ten.
The Cash for Clunkers program gives care and truck buyers either $3,500 or $4,500 toward the purchase of a new, generally more fuel efficient, vehicle. The engine in the trade-ins are destroyed and recycled, along with the rest of the vehicle, to prevent traded in vehicles from hitting the used car market.
Congress extended the program with $2 billion, on top of the original $1 billion, before breaking for recess.
Ford has not only benefitted from the government program, but also, the company says, in increased interest in its vehicles from higher quality ratings on its vehicles. Analysts also point to the fact that Ford has been picking off customers of General Motors and Chrysler who deserted those automakers in recent months as they went through Chapter 11 Bankruptcy.
Ford is the only U.S. automaker not to take a government bailout or file Chapter 11 this year.
The increased production will come after the Clunkers program has run out of money, but Ford says it will need it to replenish depleted inventories and deal with increasing demand for more fuel efficient vehicles as consumers anticipate higher gas prices with a recovering economy.
Ford economists have also said that demand for new vehicles, independent of the Clunker program, will be stronger in the second half of the year than the first half as consumers see investment portfolios bounce back with the stock market and job loss data from the government improve.
Ford is increasing its North American production to a total of 495,000 units in the third quarter, an increase of 18% from the same quarter in 2008. Ford also plans to produce 570,000 vehicles in the fourth quarter, a 33% boost from the same quarter last year.
One of the problems facing Ford and other automakers is that dealerships are running short of the models that are most commonly sought under the program. A request has been made by some legislators to allow consumers to get vouchers for vehicles dealers do not have in stock, so they can get the car they want before the Clunker fund runs out of money.
Japanese automakers have objected to that request, claiming it would create confusion among dealers and consumers. However, some Japanese automakers have models that qualify, but haven’t been as popular in the program, and are hoping that as models in demand run short, they can use the program to drive consumers to other less popular models.
“It’s another whole level of complexity in a very complex program already,” said Mike Stanton, president and chief executive of the Association of International Automobile Manufacturers.
Transportation Secretary Ray LaHood earlier this week asking that consumers be allowed to receive vouchers from the manufacturers for vehicles that have yet to arrive at dealerships. The current rules, though, require the vehicles to be at dealerships to qualify.

http://www.businessweek.com/autos/autobeat/archives/2009/08/cash_for_clunke_9.html
 

paologorgo

Chapter 11
sarei piu' tranquillo se il proof of claim fosse 30/40 bio usd compresi i bond

se fosse 100 bio, sarebbe molto difficile che la corte riuscisse ad eliminarle tutte

GM ti offre una prima risposta al tuo quesito, una fotografia ad oggi della situazione debitoria. Vale per quello che è, appunto una fotografia in questo momento. Poi ci sono gli sviluppi del Ch 11, che possono variarla.

Bond:

The majority of the debt is comprised of 26 series of unsecured public bonds. Wilmington Trust Company is Trustee under the two indentures which govern 24 of the series of bonds. Deutsche Bank AG London is the Fiscal Agent under the Fiscal and Paying Agency Agreement which governs the remaining two series of bonds, which are denominated in Euros.

The industrial revenue bonds represent a minor amount of the total debt outstanding. There are seven series of bonds that are associated with various municipalities, for which the Bank of New York Mellon is the Trustee.

Additionally, there are two series of pound sterling denominated bonds issued by General Motors Nova Scotia Finance Company (a wholly owned subsidiary of MLC) that are guaranteed by MLC.

poi:

MLC currently is obligated to provide retiree insurance benefits, most significantly, medical and life insurance, to six union groups’ (the “ Splinter Unions ”) retirees at an estimated cost of $23 million per month. In addition, MLC has obligations arising from collective bargaining agreements with certain Splinter Unions that were negotiated following the closure of certain plants and locations. These agreements address employment and post-employment benefits and include, among other obligations, wages, annuity payments, monthly pre-retirement buy-out payments, and supplemental unemployment insurance benefits. These agreements are estimated to cost $1.34 million per month.

se capisco bene, se non si mettono d'accordo su come continuare a mantenere questi pensionati d'oro (appartenenti anche alla categoria catering...), il debito è di 3 bilioncini:

If these negotiations do not result in an agreement, MLC intends to reject the collective bargaining agreements which will result in the Splinter Unions holding unsecured claims against MLC’s estate with an estimated value of over $3 billion.

poi ci sono le litigation e azzi vari:

MLC litigation liabilities include product liability, asbestos liability, and other litigation. These reserves are for actual claims and lawsuits filed as well as an estimate for incidents incurred but not reported (IBNR).

The environmental liabilities relate to land and facilities owned or previously associated with MLC. The liabilities associated with these sites represent the costs to perform remediation on the sites with the goal of obtaining regulatory closure whenever possible to facilitate their disposition and to allow for productive use by others.

MLC has rejected several material contracts including marketing, real estate, engineering, direct suppliers, finance, and human resources and will be rejecting others during the course of its cases. MLC is in the process of analyzing and estimating contract rejection damage claims.
 
Ultima modifica:

Users who are viewing this thread

Alto