Obbligazioni societarie GM, Ford, Chrysler: il 3D dell'automotive USA (1 Viewer)

Imark

Forumer storico
rispondesse mai qualcuno........:(:(

Non è successo nulla di rilevante: la stampa attribuisce quella risalita alla visita a Detroit fatta dal team che Obama ha incaricato di seguire la faccenda, ma probabilmente ha ragione The Beast... l'azione va avanti per conto suo, voglio dire che è mossa da fattori tecnici, e GM ha fatto intendere che una soluzione per evitare il default va trovata prima del 1 giugno prossimo, così guadagnando ancora altre settimane per la trattativa...
 

paologorgo

Chapter 11
* CSM cuts 2009 US auto sales forecast to 9.7 million
* Cites higher unemployment for lower forecast
* GM, Chrysler turnaround plans assume stronger market
By Kevin Krolicki

DETROIT, March 10 (Reuters) - CSM Worldwide, which forecasts global auto production and demand, on Tuesday slashed its outlook for U.S. vehicle sales in 2009 citing the drag from higher unemployment and continued uncertainty over the outlook for U.S. automakers.
CSM said it expected light vehicle sales would drop to 9.7 million units in 2009, down from sales of 13.2 million units in 2008 and down from its own initial 2009 forecast in January of sales of 10.7 million vehicles.
North American auto production is on track to drop by an even steeper margin, hitting 8.1 million vehicles in 2009, CSM said. That would be just over half of the industry's recent peak production near 15.1 million units in 2007.
Sales at the lowered forecast levels would be weaker than the base assumptions built into the restructuring plans submitted by General Motors Corp (GM.N) and Chrysler LLC to U.S. officials in support of a further round of public funding.
"The situation is more severe and will dramatically intensify pressure on Chrysler and GM as they work to execute restructuring plans," CSM said in a note for its clients.
"Disproportionately sharp sales declines are expected to persist at Chrysler and GM as consumers are faced with ongoing concerns surrounding the viability of the struggling companies and their respective brands," it said.
Both GM and Chrysler have been kept operating since the start of the year under a U.S. government bailout that now totals $17.4 billion.
GM, which has asked for up to $30 billion in federal aid, forecast sales of 10.5 million vehicles in 2009.
CSM said it expected that President Barack Obama's autos task force would push GM toward a restructuring, but warned that a bankruptcy filing by the automaker could risk deepening the sector's problems.
"Further headwinds remain if the government forces GM into a prepackaged bankruptcy filing, as consumer confidence and already record-high unemployment would deteriorate further, cascading through the industry," CSM said.
U.S. auto sales for the first two months of the year averaged 9.3 million units on an annualized basis, the lowest level since 1982.

http://www.reuters.com/article/marketsNews/idINN1053851520090310?rpc=44
 

yellow

Forumer attivo
11.03.09 15:41 - Ford: nuovo accordo con Uaw per ridurre stipendi
DETROIT (MF-DJ)--Ford Motor ha fatto sapere che tagliera' gli stipendi adattandoli a quelli dei competitor stranieri, grazie al nuovo accordo siglato con il sindacato United Auto Workers.

L'iniziativa e' legata a quelle simili messe in atto da General Motors e Chrysler, che stanno cercando di abbassare le retribuzioni come condizione per ottenere nuovi fondi dal Governo federale.

Uaw ha fatto delle concessioni a Gm e Chrysler, ma non e' stato ancora raggiunto alcun accordo per i fondi pensionistici.

Ford ha annunciato che il salario dei dipendenti a tempo determinato sara' di circa 55 dollari all'ora, a fronte dei 48 pagati dalle rivali straniere che operano negli Usa.

Il sindacato ha gia' ratificato il taglio degli stipendi e altre iniziative di contenimento dei costi.
 

nochicco

Forumer attivo
Mi dai

gia' una buona notizia caro MARK pensavo era al 31 marzo il termine, ti ringrazio :bow::bow::bow:
Non è successo nulla di rilevante: la stampa attribuisce quella risalita alla visita a Detroit fatta dal team che Obama ha incaricato di seguire la faccenda, ma probabilmente ha ragione The Beast... l'azione va avanti per conto suo, voglio dire che è mossa da fattori tecnici, e GM ha fatto intendere che una soluzione per evitare il default va trovata prima del 1 giugno prossimo, così guadagnando ancora altre settimane per la trattativa...
 

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