paologorgo
Chapter 11
leggendo viper di là (grazie), ho imparato che la task force di Obama ha anche detto basta a GM che continua a sostenere Delphi in ch 11.
Plans to move Delphi's steering operations back to former corporate parent General Motors are facing a hurdle. The Obama administration's automotive task force has reportedly blocked the plan. In a regulatory filing, G.M. disclosed the U.S. Treasury Department also said "no" to G.M.'s plan to pay the bankrupt Delphi another $150 million to keep the Troy-based auto supplier operating through May.
G.M., Delphi, the Treasury and Delphi's lenders now face a May 9th deadline to reach a deal resolving Delphi's Chapter 11 bankruptcy filing. G.M.'s filing indicates if Delphi cannot emerge from bankruptcy, lenders may force a liquidation of its assets. It would force the automaker to find new suppliers and buy back Delphi's plants to keep its part supply chain operating.
tra l'altro, per gli appassionati del genere, è credo la prima volta che vedo un transcript secretato " a tempo":
Transcript regarding Hearing Held on 4/23/09 10:33 AM
Remote electronic access to the transcript is restricted
until 7/23/2009. The transcript may be viewed at the
Bankruptcy Court Clerks Office.
http://media.delphidocket.com/documents/0544481/0544481090424000000000002.pdf
GM continuava a promettere ulteriori aiuti (e quindi esborsi di denaro, che non ha...) nel corso del ch 11 di Delphi, situazione che si protraeva da tempo.
Se ci fosse stato bisogno, una ulteriore prova che la task force è stanca della strategia GM, che lo ricordo, era: tergiversiamo, e allunghiamo il brodo, i problemi si risolveranno da soli... (quella Ford: facciamo cassa, che verranno tempi difficili e quindi risolviamo il prima possibile i problemi - accordi sindacato, etc.).
Ha ragione Fritz, questi hanno l'approccio di un private equity in un turn around...
Plans to move Delphi's steering operations back to former corporate parent General Motors are facing a hurdle. The Obama administration's automotive task force has reportedly blocked the plan. In a regulatory filing, G.M. disclosed the U.S. Treasury Department also said "no" to G.M.'s plan to pay the bankrupt Delphi another $150 million to keep the Troy-based auto supplier operating through May.
G.M., Delphi, the Treasury and Delphi's lenders now face a May 9th deadline to reach a deal resolving Delphi's Chapter 11 bankruptcy filing. G.M.'s filing indicates if Delphi cannot emerge from bankruptcy, lenders may force a liquidation of its assets. It would force the automaker to find new suppliers and buy back Delphi's plants to keep its part supply chain operating.
tra l'altro, per gli appassionati del genere, è credo la prima volta che vedo un transcript secretato " a tempo":
Transcript regarding Hearing Held on 4/23/09 10:33 AM
Remote electronic access to the transcript is restricted
until 7/23/2009. The transcript may be viewed at the
Bankruptcy Court Clerks Office.
http://media.delphidocket.com/documents/0544481/0544481090424000000000002.pdf
GM continuava a promettere ulteriori aiuti (e quindi esborsi di denaro, che non ha...) nel corso del ch 11 di Delphi, situazione che si protraeva da tempo.
Se ci fosse stato bisogno, una ulteriore prova che la task force è stanca della strategia GM, che lo ricordo, era: tergiversiamo, e allunghiamo il brodo, i problemi si risolveranno da soli... (quella Ford: facciamo cassa, che verranno tempi difficili e quindi risolviamo il prima possibile i problemi - accordi sindacato, etc.).
Ha ragione Fritz, questi hanno l'approccio di un private equity in un turn around...