Obbligazioni societarie HIGH YIELD e oltre, verso frontiere inesplorate, vol.3

US279158AJ82 Ecopetrol 5.875% Call 28mg45, i fondamentali della compagnia mi sembrano ben diverso rispetto a Pemex in meglio,,eppure US71654QCC42 Petroleos Mexicanos 6.750% Call 21st47, stante durata più breve,cedola più alta ci sono quasi 10 figure di differenza. Mi sono perso qualcosa?

Lumen Technologies (NYSE: LUMN) announced on Monday that its wholly owned subsidiary, Level 3 Financing, had offered an additional $600M aggregate principal amount of 8.500% senior notes due 2036 as a further issuance of its existing 2036 notes, which originally totaled $1.25B on December 23, 2025.
The additional notes have the same terms as the initial notes.
Level 3 Financing plans to use the net proceeds from this offering to purchase any existing second lien notes that were not acquired during early settlement, to pay fees and expenses, and for general corporate purposes.

Il problema più che altro è che Colombia e Messico non sono molto amati da Trump
Il messico se non altro aveva firmato un accordo prima di tutti e confina con gli USA. Voglio dire che chi produce in Messico accorcia in modo importante la catena di valore, diminuendo i rischi di produzione e logistica in maniera drastica. Infatti l'export verso gli USA invece di diminuire è aumentato..

US279158AJ82 Ecopetrol 5.875% Call 28mg45, i fondamentali della compagnia mi sembrano ben diverso rispetto a Pemex in meglio,,eppure US71654QCC42 Petroleos Mexicanos 6.750% Call 21st47, stante durata più breve,cedola più alta ci sono quasi 10 figure di differenza. Mi sono perso qualcosa?
Cosa non ti torna ? La Ecopetrol rende il 9,4% mentre la Pemex 8,9%. La scadenza è talmente lontana che è praticamente la stessa.
Pemex è meno solida di Ecopetrol ma ora è supportata dal governo messicano. In compenso la Colombia sta sui maroni a Trump
perché accusata di non combattere a sufficienza la produzione di coca (non cola) ma pare non sia vero .....
Direi che tutto quadra ......

Da Fitch di 3 mesi fa

PEER ANALYSIS​

PEMEX's link to the sovereign is weaker compared to Petroleo Brasileiro S.A. (Petrobras) (BB/Stable), Ecopetrol S.A. (BB+/Negative), and Empresa Nacional del Petroleo (ENAP) (A-/Stable), which benefit from stronger government support and increased oversight.

However, PEMEX compares favorably to Petroleos del Peru - Petroperu S.A. (CCC+) as Peru's government only meets Petroperu's immediate needs without improving its capital structure. Petroperu's market share drop to 25% from 45% caused minimal disruptions due to alternative fuel imports. Fitch believes regional governments, except for Mexico and Peru, have taken steps to ensure their national oil and gas companies' SCPs remain viable long term.

Fitch views PEMEX's SCP as commensurate with the 'ccc' level, which is 10 notches below Petrobras's 'bbb' SCP and nine notches below Ecopetrol's 'bbb-' SCP. The differences are primarily due to PEMEX's weaker capital structure and persisting cash burn. PEMEX's SCP reflects the company's historically large transfers to Mexico's federal government, weakening operations, and a large and increasing financial debt balance when compared with 1P reserves and elevated EBITDA-adjusted leverage. Comparatively, Ecopetrol and Petrobras significantly strengthened their capital structures and maintained stable operating profiles.

Cosa non ti torna ? La Ecopetrol rende il 9,4% mentre la Pemex 8,9%. La scadenza è talmente lontana che è praticamente la stessa.
Pemex è meno solida di Ecopetrol ma ora è supportata dal governo messicano. In compenso la Colombia sta sui maroni a Trump
perché accusata di non combattere a sufficienza la produzione di coca (non cola) ma pare non sia vero .....
Direi che tutto quadra ......

La Pemex la ho da sempre,l'altra no,non mi tornano per lo 0,5% di differenza,medesima scadenza, 8 figure l'una dall'altra.

Ultima modifica:

Users who are viewing this thread

Back
Alto