Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.
Eurobank expects 'new Europe' profit boost

* Sees foreign operations doubling profitability this year
* In no rush to buy back preferred shares from government
* Sale of Polbank to boost capital adequacy by 150 bps

ATHENS, Jan 10 (Reuters) - EFG Eurobank (EFGr.AT), Greece's second-largest lender, expects profit from its operations in south east and central Europe to double this year, its chief executive said on Monday.
Greek banks ventured into the relatively underbanked Balkan markets to secure growth, but the difficulties brought on by the country's debt crisis have led some to reduce stakes abroad to raise cash and beef up capital adequacy.
"We remain profitable with a positive and growing trend in new Europe. We estimate profit from new Europe will double (this year)," CEO Nick Nanopoulos told reporters.
Outside Greece, Eurobank has operations in Romania, Turkey, Bulgaria, Serbia, Poland, Cyprus and Ukraine. Profit from these reached 19 million euros in the first nine months of 2010.
Overall, Eurobank's nine-month net profit fell 78.5 percent to 60 million, broadly in line with consensus. [ID:nLDE6AS1AG]
Eurobank repeated it had no plans for a rights issue, unlike other Greek banks that have opted for cash calls to strengthen balance sheets and regain access to wholesale funding.

POLBANK SALE
Eurobank is instead in talks to sell a majority stake in Polish unit Polbank to a strategic partner.
"We project an organic increase in our capital adequacy. The sale of Polbank and other actions, including better risk management, can lead to an improvement in our capital adequacy ratio of about 150 basis points," CEO Nanopoulos said.

Il resto dell'articolo: UPDATE 1-Eurobank expects new Europe profit boost | Reuters

2^ banca greca

profit from its operations in south east and central Europe to double this year, its chief executive said on Monday.
Greek banks ventured into the relatively underbanked Balkan markets to secure growth, but the difficulties brought on by the country's debt crisis POLBANK SALE
Eurobank is instead in talks to sell a majority stake in Polish unit Polbank to a strategic partner.
"We project an organic increase in our capital adequacy. The sale of Polbank and other actions, including better risk management, can lead to an improvement in our capital adequacy ratio of about 150 basis points," CEO Nanopoulos said.

BENE ! quasi quasi incremento, raddoppiano sull'est europa in più cessione di asset , che arrivi la call prima o poi ?

no, perdonami, se ci fosse la coesistenza degli eventi ti darei ragione, ma qui stiamo confrontando una UBI che oggi ha quello spread e che dubito che arrivi al 2017, con un altro bond che sarà floating nel 2017 (se non viene callato).
Anzi ora che mi ci fai pensare c'è una perpetual di DZ Bank che quota sui 70 con Euribor+2,5% (se ricordo bene), pure in post call.
Come pure la Bawag Eu3m+4,70% che sta intorno a 70.
Cmq non stiamo neppure guardando i CDS.

Tra l'altro immaginiamo di essere nel 2017 e c'è l'UBI a 96 con CY del 7,2% e la BPVN a 60 con CY del 5,4%.
Tu cosa compri?
Quella che ti rende di più come cash yield o quella che potrebbe essere callata ogni trimestre dandoti maggiore guadagno in conto capitale?

scusa tu, mi collego al forum solo ora, ed evidentemente non mi sono spiegato bene: sono d'accordo con te, nel 2017 comprerei la p. con maggiori opportunità di capital gain.

sottolineavo invece l'aspetto più generale e di metodo del post di carlo, cioè l'importanza di fare attenzione agli spread del post call nella scelta: ceteris paribus, ho maggiori chance di call e quindi come dici tu di capital gain se il post call è ricco. l'argomento non è nuovo ed è una delle prime lezioni del thread, a maggior ragione con basilea 3. carlo ha fatto bene a ricordarlo.

resta inteso che oggi, in ottica di cassetto, le cedole di ... BPCE prese a 93 non mi fanno schifo: e speriamo non calli :);)

Signori ben ritrovati e buon anno a tutti.

Qualche anima pia mi dice cosa e' successo da natale :D, non riusciro' mai a mettremi in pari con la lettura :(

Titoli nuovi interessanti? Rialzi/ribassi da segnalare? Nuove da Basilea 3?

Ho spedito aggiornamento prezzi a reef.

PS Ho fatto un giretto a Singapore, paese gia' ricco...che e' cresciuto del 15% (quindici, non unovirgolacinque) nel 2010 :eek:. Ragazzi, il baricentro del mondo avra' gli occhi a mandorla tra pochi anni, quelle economie hanno una vitalita' che possiamo solo sognarci

Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.

Users who are viewing this thread

Back
Alto