Obbligazioni perpetue e subordinate Tutto quello che avreste sempre voluto sapere sulle obbligazioni perpetue... - Cap. 2 (4 lettori)

Stato
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Topgun1976

Guest
Mi sembra che i vari downgrade siano stati assorbiti relativamente bene. Come scrissi un paio di settimane fa a breve (MArzo) c'e' il rimborso da parte della Grecia di 14bn. Questo e' il pericolo piu' immediato al momento.

Esatto quello è il Primo vero passaggio,penso e spero di essere fuori da tutto per allora.
Se poi come penso ci sarà un compromesso decente sulla Grecia,si potrà entrare con più calma
 

zeta59

Forumer storico
IW abbastanza veloci....

MPS 827 47 / 50
BAW 897 43 / 46
BPCE 71,5 /72,5

Tutto sommato non è cambiato nulla da Venerdì
 

dierre

Forumer storico
Esatto quello è il Primo vero passaggio,penso e spero di essere fuori da tutto per allora.
Se poi come penso ci sarà un compromesso decente sulla Grecia,si potrà entrare con più calma

Solo per capire, perchè vuoi essere fuori per marzo?

Se va in porto o swap, (entro 2/3 sett.) ed è decente, perche uscire?
 

angy2008

Forumer storico
Ing

ho visto che molti qui hanno venduto le Ing swappate, a me pare che 98 sia un prezzo troppo basso confrontato con analoghi Ing che stanno a 100, è dovuto alle vendite degli swappati o c'è qualcosa d'altro che mi sfugge
 

Rottweiler

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Naufragio Costa Concordia

Riferisco qui quanto riportato da Bloomberg a proposito degli assicuratori coinvolti nel naufragio:

"The Costa Concordia was insured by companies including Assicurazioni Generali SpA, RSA Insurance Group Plc and XL Group Plc, said three people with knowledge of the policies. They are among several insurers facing total costs of about 405 million euros ($512 million), said one of the people, who declined to be identified because the terms of the policies are confidential."
 

Topgun1976

Guest
Solo per capire, perchè vuoi essere fuori per marzo?

Se va in porto o swap, (entro 2/3 sett.) ed è decente, perche uscire?
Conto di essere fuori prima e vedere che succede

ho visto che molti qui hanno venduto le Ing swappate, a me pare che 98 sia un prezzo troppo basso confrontato con analoghi Ing che stanno a 100, è dovuto alle vendite degli swappati o c'è qualcosa d'altro che mi sfugge
Io le ho ancora sell a 100
 

StockExchange

Forumer storico
Viola:

Dal sole di ieri. Riporto uno stralcio. Certo che se raccattasero 3.2 bln non sarebbe per nulla male per le P. Diventerebbero da cassetto.

«Il nostro piano per seguire le indicazioni dell'Eba non prevede alcun aumento di capitale», ha spiegato Viola, ricordando che le mosse allo studio saranno discusse nel consiglio d'amministrazione del 19 gennaio e inviate in Banca d'Italia il giorno dopo. «Ho potuto verificare che nel nostro bilancio c'è spazio di manovra per colmare il gap patrimoniale, peraltro interamente imputabile alla copertura del rischio collegato ai titoli di Stato - ha aggiunto il direttore generale di Montepaschi -. Al netto di questa voce, il capitale della banca è adeguato e noi stiamo lavorando per rispettare i parametri indicati dall'autorità europea utilizzando la leva del capital management, ottimizzando l'attivo e attuando alcune dismissioni parziali, in questo caso con un'ottica industriale, mirata a realizzare alleanze strategiche, e non per fare semplicemente cassa». Un approccio che ha subito incassato il plauso dei vertici della Fondazione senese.
Il "cuscinetto" di nuova finanza da 3,2 miliardi dovrebbe essere costituito per poco più di un miliardo dalla conversione dei prestiti ibridi fresh: quello 2003 (già realizzata per oltre 300 milioni a fine anno) e quello 2008, la cui "riserva sovrapprezzo di emissione" di 752 milioni passerà a capitale con l'assemblea straordinaria in programma il primo di febbraio; gli altri 2 miliardi arriveranno dall'adozione di un diverso modello di calcolo degli attivi a rischio e dal deconsolidamento di alcune partecipazioni in società-prodotto, per esempio Consum.it nel credito al consumo, che dovrebbero diventare oggetto di joint strategiche con altri operatori del settore.

http://www.ilsole24ore.com/art/fina...nto-viola-capitale-081705.shtml?uuid=AayuzwdE

Mercato:
Ok, capito...farete un ADC da 3 mld

:D
 

claudioborghi

Twitter: @borghi_claudio
Riferisco qui quanto riportato da Bloomberg a proposito degli assicuratori coinvolti nel naufragio:

"The Costa Concordia was insured by companies including Assicurazioni Generali SpA, RSA Insurance Group Plc and XL Group Plc, said three people with knowledge of the policies. They are among several insurers facing total costs of about 405 million euros ($512 million), said one of the people, who declined to be identified because the terms of the policies are confidential."

Chissà se avevano solo la RC oppure la minikasco :)
 

Cat XL

Shizuka Minamoto
Chissà se avevano solo la RC oppure la minikasco :)

Carnival’s Wrecked Ship May Cost Generali, RSA, XL as Much as $512 Million

By Kevin Crowley and Marco Bertacche - Jan 16, 2012 9:07 AM GMT Mon Jan 16 09:07:04 GMT 2012


Generali, RSA, XL Said to Insure Concordia 405 Million Euros

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Filippo Monteforte/AFP/Getty Images

The Costa Concordia, which was carrying 4,229 passengers and crew, ran aground the night of Jan. 13 near the island of Giglio in the Tyrrhenian Sea off the west coast of Italy after hitting a rock.



The Costa Concordia, which was carrying 4,229 passengers and crew, ran aground the night of Jan. 13 near the island of Giglio in the Tyrrhenian Sea off the west coast of Italy after hitting a rock. Photographer: Filippo Monteforte/AFP/Getty Images

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Jan. 16 (Bloomberg) -- Carnival Corp. said the grounding of the Costa Concordia off Italy's Tuscan Coast that killed at least five people will cost the company as much as $95 million, or between 11 cents and 12 cents a share in fiscal 2012. Nicole Itano reports on Bloomberg Television's "Countdown" with Linzie Janis and Owen Thomas. (Source: Bloomberg)



Carnival Corp. (CCL)’s wrecked cruise ship, the Costa Concordia, was insured by companies including Assicurazioni Generali SpA (G), RSA Insurance Group Plc (RSA) and XL Group Plc (XL), three people with knowledge of the policies said.
The three companies are among several insurers facing total costs of about 405 million euros ($512 million) from the disaster, said one of the people, who declined to be identified because the terms of the policies are confidential. Hannover Re, the world’s fourth-largest reinsurer, said it will take a “major loss” exceeding 10 million euros from the wreck.
“In terms of physical damage, this will be one of biggest claims around,” said Eamonn Flanagan, an insurance analyst at Shore Capital Group Ltd. (SGR) in Liverpool, England. “Quite often with these accidents, the real insurance loss comes if people are injured or killed.”
The Costa Concordia, which was carrying 4,229 passengers and crew, ran aground the night of Jan. 13 near the island of Giglio in the Tyrrhenian Sea off the west coast of Italy after hitting a rock. Five people are confirmed dead and 15 remain missing, according to the Region of Tuscany’s governor, Enrico Rossi. The ship’s captain has been arrested and is accused of manslaughter, causing the wreck and abandoning ship, Italian prosecutors said.
The vessel cost 450 million euros to build when commissioned in 2004, according to a press release at the time.
Aon Corp. (AON) was Carnival’s insurance broker, Il Sole 24 Ore reported yesterday, without saying where it got the information. Aon spokeswoman Katherine Conway declined to comment on the report.
Loss ‘Widely Spread’

Carnival shares plunged today, sliding 17 percent to 1855 pence as of 8:54 a.m. in London. RSA dropped 0.7 percent to 109.2 pence in London, while Generali dropped 0.8 percent to 11.95 euros in Milan. XL is listed on the New York Stock Exchange, which isn’t yet open.
The loss is likely to be “widely spread” around the global insurance and reinsurance markets, Flanagan said. Insurers may be able to claim back some or all of the cost from Carnival’s liability insurers should the ship’s captain be found guilty of causing the wreck, he said.
“Covering these kinds of risks is part of Generali’s business,” the Italian insurer said in a statement e-mailed to Bloomberg News. “A prudent reassurance policy will limit the net impact of this specific claim to a very marginal level.”
RSA’s net loss from the wreckage will be in the mid single- digit millions of euros, said a person with knowledge of the exposure. XL is the lead underwriter for the ship at Lloyd’s of London, the market that shares claims and premiums between insurers, according to another person with knowledge of the policy.
Officials at XL and London-based RSA declined to comment.
Self-Insured

Carnival said in a statement today that it’s self-insured for the loss of the use of the vessel, which is insured for damage with a deductible of approximately $30 million. Its third-party personal injury liability insurance carries a deductible of approximately $10 million for this incident.
The grounding will cost the company as much as $95 million, or between 11 cents and 12 cents a share in fiscal 2012, it said.
“We are deeply saddened by this tragic event and our hearts go out to everyone affected by the grounding of the Costa Concordia and especially to the families and loved ones of those who lost their lives,” Carnival Chief Executive Officer Micky Arison said in the statement.
To contact the reporter on this story: Kevin Crowley in London at [email protected]
To contact the editor responsible for this story: Edward Evans at [email protected]
 
Stato
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